Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fråga till er som har US Fenbox
-
Ja den lär plana upp direkt med den fenan! Men sen blir väl brädan som en galen orm under fötterna. Vrider sig runt fenan med nosen rätt upp i luften
-
Det där med plast muttrar låter inge vidare om man speedar, använd antingen en skruv av rostfrittstål till det en mutter i brons/mässing(tror jag det är i dom flesta fenor)skulle det sitta en rostfri mutter använd då en brons/mässing skruv. Då ryker det som är gjort av brons vid en kraftigare grundstötning men är så starkt att det inte pajar när du ligger och speedar .
-
För att avsluta tråden styr jag den åter in till ämnet.
Jag håller med om att den svagaste länken bör vara muttern/bricka, den bör nog vara i mässing eller liknande,
Hårdplast, tja varför inte…För er som inte lagt så stor tanke på det här kan jag tipsa om att ni bör titta efter så att er mutter(bricka) och skruv inte har samma färg på metallen, då kan man iskallt räkna med att skadorna blir omfattande
om man smackar i.Kollade polarnas hög med brickor och det visade sig att de flesta var av samma matrial som skruven, risken att plocka ihop felaktig mutter & skruv var stor.
Detta får mig att undra om det rent av är satt i system av tillverkarna att skicka med fel för att få sålt nya fen……. oups,(Tyst på dig Glenn!).
Anledningen till detta intresse är att jag bygger en egen smart bricka, med den är det bara att smaka i fenan och dra åt.Prototypen belv klar igår kväll och när jag testat den på brädan kunde jag konstatera att den blev….SVIN BRA!!!!!
ville med denna tråden forska lite vad jag behöver för matrial, tänker lägga ut min ide men vill testa först så brickan ger vika innan fena & box. ska dra sönder lite gänger i kväll
Tackar för svaren ovan och åter kommer med ny tråd när brickan är klar…….
//Glenn – som jobbar för mer tid till surf.
-
Klart intressant! Tror du är inne på rätt spår (i dubbel bemärkelse). Ser fram emot fler resultat och bidrar gärna som “tespilot, ah!
Surfa På!
Logga in för att svara.