Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga till Gutesurfare

• Fråga till Gutesurfare

Publicerad av getwet på 21 januari, 2010 vid 14:48

Var på ön är denna film ifrån?

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=xQHSpJ0YUQI&feature=related”]YouTube- Stockholm Kiteboard in Gotland, Sweden[/ame]

Ser onekligen platt o snabbt ut……..

getwet svarade 14 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • donpedro

Medlem
    21 januari, 2010 vid 16:25

Filmen ser ut att vara från Kovik. Ett av mina favvostälen här på ön grymmt ställe för kite och freestyle och förmodligen också speed. Nackdelen är att landtungan som gör stället platt (kallas korumpan) är ganska hög och har en hel del växtlighet vilket ofta gör det väldigt byigt för oss vindsurfare.

Tänk på att respektera markägarna och deras skyltar. Dom har inte varit helt förtjusta i att det har blivit ett tillhåll för väldigt många vattensportare. Om vi sköter oss väl och är trevliga och plockar undan kommer dom snart mjukna och börja surfa själva kanske 😉

• getwet

Medlem
    21 januari, 2010 vid 16:56

Tackar för det Don Pedro, tar nog en visit där under våren när jag ändå ska hämta min tvåskäriga plog till Grållen, plogen står i Fole!

• donpedro

Medlem
    21 januari, 2010 vid 18:46

Great! hör gärna av dig när du kommer ner alltid trevligt med vindsurfande sällskap på vattnet!

• getwet

Medlem
    21 januari, 2010 vid 21:24

Brukar hänga ett par ggr om året på ön men oftast på den norra delen i surfbussen. Mr Vind, Dr Masse och öborna tjatar varje år om att den södra delen dräller av bra speedvatten så det är nog dags att kolla in dessa ställen nu.
    Tack för ditt svar iaf så hoppas jag att vi syns i Kovik till säsongen, bussen känns nog igen, om inte annat så hörs den! Om inte så känns jag igen på att jag är kajtlabb…….eller sorkpase!

• robin

Medlem
    21 januari, 2010 vid 21:52

Kovik är det, det står till och med efter någon minut av filmen:tongue:

• fastlandsguten

Medlem
    22 januari, 2010 vid 06:52

Ja du måste testa Burgsvik någon gång, tro stället har bra potential för speed. Conny och Anders har nog annars bäst koll på ställen med bra fart 🙂

• getwet

Medlem
    22 januari, 2010 vid 07:37
    Robin;595821 wrote:
    Kovik är det, det står till och med efter någon minut av filmen:tongue:

Det är ju liksom en kitefilm så man är inte direkt superintresserad av vad som står och händer…….:wink: Snabbspolning som gäller!

• vind

Medlem
    22 januari, 2010 vid 10:39

Gamle Guru !

Erstaviken levererade 32 knop i söndags eftermiddag och Burgsvik är platt som en pannkaka med vispgrädde.

Tänk nytt, tänk nytt !

Faluddområdet och Grötlingboudd är andra tänkbara alternativ. Men jag tvivlar på att finns något plattare och samtidigt blåsigare än inre Burgsvik. Och då kan vi åter hänga tillsammans när jag kommer från vågspoten neröver och du från svan fladerna ini.

Pizza på Folkeryds och rödvinsdunkar i hamnen. Det vore kul !

Ulf

• getwet

Medlem
    25 januari, 2010 vid 17:17
    Vind;595859 wrote:
    Gamle Guru !

Erstaviken levererade 32 knop i söndags eftermiddag och Burgsvik är platt som en pannkaka med vispgrädde.

Tänk nytt, tänk nytt !

Faluddområdet och Grötlingboudd är andra tänkbara alternativ. Men jag tvivlar på att finns något plattare och samtidigt blåsigare än inre Burgsvik. Och då kan vi åter hänga tillsammans när jag kommer från vågspoten neröver och du från svan fladerna ini.

Pizza på Folkeryds och rödvinsdunkar i hamnen. Det vore kul !

Ulf

Den mannen den mannen, han lever! Gotland får besök i år med antal visiter. Rödvinsdunk, parmesan och vind utlovas. Och i år ska den södra delen utforskas. Vi syns där Uffe! Saknar ditt tryne…..

• donpedro

Medlem
    25 januari, 2010 vid 19:28

Var lite varsam när du surfar Burgsvik då det ligger fantastiskt mycket sten där, det är iaf min erfarenhet när jag letat potentiella freestylearenor. Därav har Burgsvik gått bort för min del, men de kanske finns delar av viken med mindre sten. Hade ju vart gött isåfall

• irieman

Medlem
    26 januari, 2010 vid 09:11

Testa annars mina sommarvatten, Grötlingboudd, på NO är det bump n’ jump men på SV hinner det inte bygga några direkt vågor eftersom det blåser inifrån viken då.

• dr-masse

Medlem
    26 januari, 2010 vid 12:16

Va skaru till Gotland och göra? Du har ju uppenbarligen något stort på gång i Asien:

http://www.getwet-asia.com/philippines/

getwet-asia-logo-350.jpg

• calle_b

Medlem
    26 januari, 2010 vid 14:10

så sjukt trevligt det ska bli att flytta tbax!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ses i maj gutar!

• getwet

Medlem
    26 januari, 2010 vid 15:38
    donpedro;596238 wrote:
    Var lite varsam när du surfar Burgsvik då det ligger fantastiskt mycket sten där, det är iaf min erfarenhet när jag letat potentiella freestylearenor. Därav har Burgsvik gått bort för min del, men de kanske finns delar av viken med mindre sten. Hade ju vart gött isåfall

Det är just den anledning som gjort att jag dragit mig för att köra just i Burgsvik, en snabb koll på sjökortet samt en koll på eniro så ser det rätt stenigt ut……..
    Tänkte att man kanske skulle kunna stega runt en del och kolla läget iaf eftersom så många pratar just om hur platt o fint det är.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga till Gutesurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.