Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fråga till MR UDS!
-
Det är det många här på Steffo som också gör! Tänk på det istället. Nej jag tror inte på Ekman alls.
-
Svar till:
Det är det många här på Steffo som också gör! Tänk på det istället. Nej jag tror inte på Ekman alls.
[/ QUOTE ]
Gör du visst… det var han som gav dig din UDS och du knäböjde direkt ; )
-
Du stick och brinn din fegis 213.113.44.162 har betalt var enda krona själv och den enda som gillar den positonen du pratar om är säkert du själv, passa dina på hopp bara annars så Bannas din ip 213.113.44.162 inga personangrepp speciellt inte av fegisar som gömmer sig bakom Anonymitet.
-
Svar till:
Du stick och brinn din fegis 213.113.44.162 har betalt var enda krona själv och den enda som gillar den positonen du pratar om är säkert du själv, passa dina på hopp bara annars så Bannas din ip 213.113.44.162 inga personangrepp speciellt inte av fegisar som gömmer sig bakom Anonymitet.
[/ QUOTE ]
Där brann det…
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Gör du visst… det var han som gav dig din UDS och du knäböjde direkt ; )
[/ QUOTE ]
Fan det va juh humor på hög nivå synd bara att du är anonym komiker…
Tror inte att han menar något koppling till doggystyle utan snarare till gud om jag nu måst utveckla…
//Pan
-
Nu frågar jag dig igen & hoppas få ett riktigt svar & troligen många med mig.
Du skrev vid något tidigare tillfälle att depowerfunktionen
på UDS inte är riktigt så simpelt som att baklinorna blir helt slaka utan att det är lite mer avanserat än så.
Allså helt funktionsmässigt, hur skiljer sig principen för att depovra kiten mot ett traditionnellt system. Typ går det någon erxtra lina till framtuben eller nåtliknande, vad är skillnaden ?????
mvh / Bronco rider -
Kolla på bilderna på Naishkiteboarding.com bommen sitter inte i i utan ovan på mittel linorna ”leashlinan” samma som tidigare rep till framm linorna därför får du mer utrymme till att depowera konstigare än så är det inte. Rent teoretiskt så skall det gå att med maxat slack på baklinorna med det gamla systemet så skall man kunna uppnå samma slack har själv aldrig lyckats. En kille som har stenkoll på både nya och gamla riggnings principer som dessutom kör UDS ibland är Peter Frank på kitesurfaren.dk fråga han om du inte förstår min lite haltande förklaring. En sak som är definitivt säker att rent praktiskt så känns det som väldigt mycket mer med depower än tidigare Naish har använt 200% som uttryck men det är en väldigt knepig förklaring för 100% är ju allt så 200% finns ju inte överhuvudtaget.
-
hahaa… ja det där med procenten kan va lite svårt ibland….
-
vad kör du själv på rambO? schackle utan leash, släpper iväg kiten som sen sätter sig i någon annans och tar livet av den personen?
uds är väl för ALLA som inte gör handlepass, nybörjare eller riktigt duktiga…
-
Svar till:
vad kör du själv på rambO? schackle utan leash, släpper iväg kiten som sen sätter sig i någon annans och tar livet av den personen?
uds är väl för ALLA som inte gör handlepass, nybörjare eller riktigt duktiga…
[/ QUOTE ]
Det där däremot var ett person angrepp.. skäms!
-
Chatt med Chris Barrs angående UDS.
-
Japp då förstår jag, det är allså ingen ny teknik med själva depoverfunktionen mer än att det syftar till att uppnå maxat slack på baklinorna på ett smidigt sätt.
maxat slack har jag också lyckats uppnå med ett vanligt system.genom att helt enkelt använda trimmremmen eller vad det nu heter.
Nu har ju jag en 12a men jag kan tänka mig att det kräver mer justering för samma resultat med större kite.
**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs –
Logga in för att svara.