Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fråga vad du vill om speed – så svarar Lüderitz!
-
Fråga vad du vill om speed – så svarar Lüderitz!
robin svarade 10 år, 11 månader sedan 29 Medlemmar · 68 Svar
-
Grymt kul initiativ!!
Ser fram emot nästa video. Speciellt angående trim för lättviktare… (fast det var väl några år sen ni var lättviktare… 😉 ) -
@Jester 718417 wrote:
Synd att den lätte fransmannen åkt hem: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&val=135649&uid=5203
Lätt (och ung!) kille som körde oerhört fort där nere
Hi
var tvungen att fråga honom själv.. not really i was on the same size off board and fin
and some were on 5.0 or 5.4 and me on 5.2
after that I’ve quite a low boom
with a mast base pretty at the back of the railtanks mate.
-
Min fråga: Det är speedtävling och det blåser klockren 7,0 men det är ganska choppigt (absolut ingen kanal, utan snarare hav) vilket bräda ska man välja och varför – speed 95 eller speed 73 är hans options. är valet av bräda samma oavsett vikt på seglaren?
-
Min fråga : En utvecklad stance förklaring för djupa slörar vore kul . Tänker på detaljer som tryck i selen och lätta fötter osv
-
Jag är också intresserad av proffsens syn på olika bommar vanliga vs enkelsidiga, smala vs breda. efter mina egna försök förut med megabred bom för att få bättre hävstång vilket jag tycker med mina mått sett gick bra, men som på dessa breddgrader för mig är svårt att testa vad som funkar eller inte..
Sen hur Hasse kan köra med bomen allra längst ner i botten? Men det undrar väl ni också 🙂
-
Tar en fråga jag till, som jag anar jag inte vill ha svar på:)
Går en bra asy-fena flera knop snabbare än en “lika” bra icke asy-fena -
@Mården 718499 wrote:
Tar en fråga jag till, som jag anar jag inte vill ha svar på:)
Går en bra asy-fena flera knop snabbare än en “lika” bra icke asy-fenaNär jag var nere körde tex Goncharov ca 2 knop snabbare med mXr rake 30 asy jämfört med sin slingshot.
-
Vi har spelat in svar idag, dock lite teknikstrul då en kamera batteri tog slut och korrupt bildfil, så vi fick ta om en del… kanske vi glömde svara på viss frågor då, men jag klipper ihop nåt ikväll!
Det blir småfilmer, då bredbandet här är smalband… -
Här kommer ett smakprov, men det är göööööööööööör tröööögt att ladda upp…
[video=vimeo;78749817]https://vimeo.com/78749817[/video] -
Knatte
Gäst6 november, 2013 vid 18:42Kul att se och höra era svar och resonemang om olika saker:)
-
Hej på er snillen som spekulerar.
Har ni några funderingar på var maxgränsen ligger i tid att tillryggalägga en sträcka på 500 meter efter en “rät” linje.
Har märkt att då man seglar isjakt går det fortare då man fallar av från vindriktningen i en stor båge.
I en kanal går det ju inte att falla av ytterligare i en vindby… och då seglar man ju inte efter en rät linje…
Så.. hur många sekunder (1000delar) kan vara möjligt på 500 +-0 meter?
Finns det någon formel med alla parametrar vind, vatten, friktion, utrustning mm…
/LBj
Logga in för att svara.