Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Frågor angående Cabarete

• Frågor angående Cabarete

Publicerad av mattijas på 8 januari, 2007 vid 16:27

Lite frågor av diverse

Hur är det med GSM nätet? Funkar våra svenska mobiler i cabarete och/eller i Santo Domingo?

Angående strömmen, läste att det är 110 volt (60hz). Hur funkar exemplelvis uppladdning av mobil, bärbar dator, kamera mm.?

Är där mosquitos i cabarete?

Hur tar man bäst ut pengar?

kommer säker på mer senare// tack på förhand

fifi svarade 17 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fifi

Medlem
    8 januari, 2007 vid 16:39

1. GSM nätet funkar bra…måste ha 3 bands tele….men det är dyrt att ringa till eller bli uppringd från sverige
    2. 110 volt stämmer…uppladdningar funkar utmärkt, tar lite längre tid bara…och sen finns det pluggar att köpa så det e inga problem.
    3. mosquitos finns det gott om när det har regnat….dom kommer på kvällen, men bor du någonstans o det finns mygg så har de nät ovanför sängen.
    4. Pengar tas ut i automat…smidigt, kostar 35 sek per uttag….det finns gott om atm automater här.

• fifi

Medlem
    8 januari, 2007 vid 16:40

jag har köpt kontantkort till min tele….det är billigare o funkar bättre, annars e skype the shit!

• mattijas

Medlem
    10 januari, 2007 vid 12:32

Underbart, tack Fifi

Här kommer mer

Hur mycket pengar måste man lägga på Turistkortet när man kommer in i landet?
    För mig att jag läst någonstans att man kan bara köpa 30 dagarskort och att man sedan kan förlänga. Kan man fixa förlängningen på engång vid köpet på flygplatsen? Eller hur funkar det?

• fifi

Medlem
    10 januari, 2007 vid 22:25

10 usd….
    sen mutar man sig ut…det gör jag varje gång….sist betala jag 10 USD ut också för 5 månaders övertid!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Frågor angående Cabarete

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.