-
Frågor angående indonesien
Jag har bestämt mig för att börja surfa! Tänkte först åka ner till frankrike eller portugal och gå någon surf skola men tänker som så att om man ändå har tid och pengar varför inte åka till ett bra ställe med varmt vatten.
Jag har snackat med en del surfare under vintern och alla verkar tro att indonesien är grymt men jag har inte träffat någon som själv varit där. Jag skulle därför villja ställa några frågor på detta eminenta forum.
Min plan som den ser ut nu är att åka ner till bali nu så fort jag får en billjett och gå en surfskola där på någon vecka för att sedan försöka surfa på egen hand någon månad.
Mina frågor är om det över huvudtaget är rätt tänkt att åka till indonesien som nybörjare? Är det realistiskt att tro att jag kommer kunna lära mig så mycket på en veckokurs att jag sedan kommer kunna börja försöka surfa på egen hand? Tror ni att jag kommer hitta folk att surfa med?
Skulle uppskatta om någon har tips om bra surfskolor/camps och bra ställen att skaffa utrustning på. Skulle även gärna ta imot tips om vart jag kan få tag på billigt boende. Eller bara sköna häng där man kan träffa folk.
Kanske ska någon till Bali/indonesien då skulle det vara kul att höra om era planer och om man kanske kunnde träffas.
Alla tips och ideeer tas med stor värme imots,jag är inte lite nervös har som sagt inte surfat och tror nu att jag har bestämmt mig för att åka till indonesien i två månader…
Logga in för att svara.