Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Frågor om bättre/bra beg. komplett kite-utr.?
-
Frågor om bättre/bra beg. komplett kite-utr.?
Publicerad av wickwire på 8 maj, 2004 vid 12:43Tjena!
Är en newbie som undrar följande:
1. Vad bör man tänka på när man köper en beg kite-utr.?
2. Ska man akta sig för vissa märken?
3. Kan ni rekomendera vissa märken?
4. Vad kostar en beg kite-utr. ungefär?
5. Finns det någon som kör i Linköpingsområdet kanske??Cheers//Wickwire
wickwire svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
1 När tänker du köra sommar eller höst vinter?
2 Alla dom stora kända märkena kan du köpa helst 03 och framåt.
3 Se svar fråga 2
4 Passa på nu väldigt låga priser just nu Kite från 4000-6000 Bräda 2000-4500:- Obs ungefärliga värden bara!
5 Ja Eller hur Petter? -
…ja dom e faktiskt ute och kör NU i Roxen, men här(Gamleby/Västervik…) har vi bara 2-3m/s
-
Stämmer bra att vi åkte på Roxen låg på ca 10m/s + ett tag. Om någon kan förklara för mig hur det kan blåsa östligt men inte blåsa något vid östkusten men bralla riktigt väl 6 mil in i landet…
hursomhaver så kan du även få lite bidrag till din kite i form av hittelön 1om du hittar min bräda som försvann idag i linköpingsområdet.., en Wipika Mystery 140..
-
Vill du komma ner i pris går det faktiskt bra att köpa drakar från 2002. Kolla isf att draken är i bra skick dvs inga revor lagningar etc. och kompletterar med lämplig säkerhetssystem. Som första drake dyger det mer än väl.
-
Svar till:
Vill du komma ner i pris går det faktiskt bra att köpa drakar från 2002. Kolla isf att draken är i bra skick dvs inga revor lagningar etc. och kompletterar med lämplig säkerhetssystem. Som första drake dyger det mer än väl.
[/ QUOTE ]
-
Öh..tänkte köra på sommarn typ pga stuga i Ö-sjön.
Hur stor ska kiten vara om man e nybörjare då? Finns ju säkert olika strl precis som i segling…OK, tungt att en del kitar på Roxen…
-
Glömde logga in … skit heheh Jo sommaren var det. Men vilka är de stora kända märkena då
-
Om du väger under 80 kg kan du nog klara dig med 16 över 80 kg ta 18 kvm dessutom behöver du en lite större bräda för sommarvindarna 140-160 cm 38+ bred bredden är viktigare än längden.
-
Oj det är alltid känsligt men jag försöker täcka in dom vanligast använda och sålda här på Steffo Naish, Cabrinha, Slingshot, Ocean Rodeo, North, EH, är några. Lägger in fler när jag kommer på fler har säkert glömt någon
-
Hej!
Oki då vet jag lite iallafall. Man tackar!!
Hej så länge!
Logga in för att svara.