-
Frågor om freeridedjungeln? Fanatic,Mistral,Exocet,mfl?
Hej alla galna vindsurfare 😉
Ska nu köpa en freeride bräda för att ta klivet från nybörjarbrädorna o behöver lite hjälp i djungeln.
Gick en nybörjarkurs i Varberg på 4 dar o fick där chansen att prova på både Fanatic shark 160l och JP x-cite ride 165l. Sharken föll mej mest i smaken då jag tyckte den var stabilare än JPn. Dom e lika breda o JPn har mer vol så det har gjort mej lite osäker nu när jag ska köpa bräda. Känns inte som om jag enbart kan gå på vol o bredd.
Det lutar åt att jag kommer köpa en Fanatic Shark men jag vill även kolla konkurenterna innan jag slår till. dessutom så har jag inte riktigt samlat ihop till den ännu och det verkar som om 06orna håller på att ta slut överallt så jag kanske tvingas köpa någon annan bräda när pengarna finns.
Har kollat in följande brädor:Fanatic Shark 06 160l, 145l
Fanatic Shark LTD 05 155l
Exocet Nano 06 155l
Mistral Explosion 06 155l, 145l
Tabou Rocket 05,06 150l, 140l
BIC Sport – TECHNO 2/148l, 160lSå mina frågor till er är, har någon åkt på dessa brädor o vad tycker ni om dom???
Pros and cons???
Kommer jag tycka att en 150l-160l är för stor bräda för snabbt???
Ska jag gå den svårare vägen o köpa en mindre bräda direkt, typ 130l-145l???Min vikt pendlar mellan 85kg o 90kg. Har ganska lätt för att lära mej o e en hejare på andra balanssporter som skidåkning o kampsport.
Sharken och Nano e väl dom brädorna som ligger närmast min budget.
Har även kollat en del på beggatmarknaden men det kryllar inte direkt av freeridebrädor i rätt storlek o årsmodell.
Har ngn erfarenhet av att köpa brädor utomlands som tex från Boardwise i England???
:confused2:Ha d gött så länge o kör hårt 😀
Logga in för att svara.