Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Frågor om öland
-
Frågor om öland
Publicerad av jonasp på 10 juni, 2003 vid 08:59Ska dra ner till öland imorgon och kom på lite frågor.
1. Är det värt att ta med hela utrustningen: 2 brädor 150 o 88l. 6st segel 9,0-4,0. 3 bommar, 3 master. Eller räcker det med små grejorna?2.Vi tänkte väl glida runt och bo i bilen och tält. Var köper man käk o öl och är det nån idé att ta med sig från stockholm?
3.Är det nån som behöver få någonting ner till öland? (jag behöver pengar
)
styret svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
vad kul att du frågar om transport, själv brukar jag vilja
ha transport av grejor men inte stockholm till öland nu via
en polare där och sedan vidare.
Utan däremot Göteborg-skåne.
Kanske du borde visa transporterbjudandet bättre så folk ser det. -
kanske det, mycket begränsad plats däremot. Tveksamt om jag kan ta en bräda, 1-2 segel borde däremot gå fint.
(Det beror ju lite på hur mycket jag själv tar med mig.) -
Kom igen då! La ut grejorna på gräset idag och det är otroligt mycket för en stackars saab att ha på taket. Samtidigt ser det tveksamt ut med vind över 10.
-
om det är rätt grundvind med sol behöver du inte mer än den lilla brädan, men solan verkar inte så lovade just nu =(
ring till öwc och fråga dem…=)
http://www.owc.nu – för mer info
nonne
-
ta med allt!.
man ska vara optimist som vindsurfare.
ligger en rimibutik i färjestaden, på vägen till haga, där kostar ett sexpack folköl typ 40 spänn och bolaget finns antingen i kalmar på fastlandet eller i mörbylånga, 8 kilometer söderut.
mat är nog inga problem heller. nog för det är landsbyggd men sånt finns även här.
-
Glöm inte att ta med mat och vatten för minst en vecka. Har hört talas om folk som irrat omkring på ”Stora Allvaret” i dagar och sedan aldrig hörts av igen. Öland är riktig ödemark, riktigt glest mellan MacD:erna. Stanna ni hemma i stan.
-
Under alla år som jag varit där så har det nog försvunnit ett tjugotal cityslickers på Alvaret, värst är det på östra sidan…….där tycks ingen gå säker. Någon som vet var Ölandstoken håller hus? Cykelstyret borde väl veta!
-
ölandstoken.
det finns en i oss alla…eller menar du kenneth?
hehe. trots hans småländska påbrå kan han nog klassas som en sån.
han finner man lättast i en helt åt hellvete felparkerad husvagn modell 76 utan el på ett välkänt öländskt surfspot med tillhörande camping.
ses ofta på en nydingad freestylebräda av märket JP.överlevnads-handbok, en scweizisk armekniv och en kompass är underskattade verktyg för dom öländska landsvägarna. det paserar itne en end abil på flera dar…
-
Det jag menade var ju om det var snuskigt dyrt, typ åre, eller om en fattig student kan klara sig ändå. Verkar ju rätt lungt ändå: 40 spänn packet då blir det folle hela veckan.
-
nä det är som vilken vanlig ort som helst.
klart, glider du in på affären på campingen och veckohandlar så kommer du nog sätta i halsen.men vanliga matbutiker är det gott om och dom har normala priser.
finns ju till och med ÖoB i skogsby, strax öster om färjestadenska vi racea i veckan?
Logga in för att svara.