Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › frågor om sele
-
frågor om sele
Publicerad av kull på 22 april, 2004 vid 14:47tja nu när ja har fått min drake så behöver ja en sele med….nu är det så att det inte finns nå butiker här i närheten så det går ju inte att prova storlekar och så…om man har 30-32 i jeans vilken sele size motsvarar det då? och ja finns de nå märke som är bättre än andra?
backe svarade 20 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Bästa är Maui Magic Dark Rider Waist Harness! Men tyvärr inte billigast kring 1500:- kan inte exakta priset.
-
Jag köpte alldeles nyss precis en ny Darkrider strl M. På den står det faktiskt 30/32.
Jag brukar ha 34 i jeans men tyckte att L kändes alldeles för stor. Kan tänka mig att du skulle må i en M. -
ok tack för dom snabba svaren…hmmm 1500 va nog lite för mycke för en fattig student….nån som testat selarna som surfersparadise säljer från cabrihna?
-
Har en Maui Magic Dragon Shield Waist Harness och den funkar perfa men köp M för L lär bli för stort när det gäller Maui Magic
-
Ja jag har en cabrinha själv inte riktigt nöjd med den lossnade i sömmarna bak redan efter typ två åk a 2 timmar styck glider väldigt lätt upp under armhålan inget problem om man är duktig men är man nybörjare så är det inte så skönt. Nu är det den billigar varianten jag har typ 800:- dom har en 1500:- cirka som skall vara väldigt skön.
-
Cabrinha e helt ok! har bara prövat har ingen men den kan skava lite! jag föredrar en liten mindre ta inte en för stor! det kan kännas ganska anulunda i affären än på vattnet pröva en kommpis
-
Var i Varberg o letade sele för ett tag sen, gick in på surfersparadise o provade de nya de fått in. Stack sen upp o köpte en Maui Magic waist seat, så jäkla mycket stabilare. (Kan hända att cabrinha sitter ok på våtdräkt iofs)
-
Själv fick jag köpa Dark Rider storlekt Large… antar att jag är rätt fet.. tänk bara till om man ska köra på vintern också som jag så kan det vara skönt att den inte sitter som klistrad för då får du aldrig under en liten ulltröja och köra i rashguard i -10 är inget att rekommendera…
-
maui magics billigaste midjesele e skitskön.
tror den heter aviator. -
Vet inte om du är fet men jag väger över 90kg är 1,90 och använder en Medium och det är inte vanligt för killar i min storlek.
Använder samma sele på vintern utanpå jackan mm utan problem. -
Helt alvarligt, e det lönt att gnälla om några hundra mer eller mindre för en sele när man köpt en Kite å bräda för typ +15K?
Kan ju va en investering att satsa på kvalisort. -
hehe sant men nu har ja ju bränt alla pengar på kite och bräda…blir inte så mycke kvar till sele och våtdräckt:) men du har nog rätt…vem säljer maui magic i sverige
-
Det är nog ett flertal. Men för en skåning så:
Logga in för att svara.