Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Frågor om U S and A…. Frakt, bräda m.m

• Frågor om U S and A…. Frakt, bräda m.m

Publicerad av jonty på 6 augusti, 2009 vid 22:33

Den efterlängtande San Diego-trippen närmar sig och då dyker följande funderingar upp:

1. Någon som köpt surf/kite-bräda i USA och skickat hem och vad har kalaset kostat i så fall? Ta med på flyget är det inte frågan om då SAS och US Airlines även börjat ägna sig åt ocker och ska ha halva min årsinkomst(handelsanställd) för att lasta på den.

2. Kommer nog vågsurfa en del då det finns närmare spots för det, kan man kita med en vanlig surfbräda? (lite grön på vad som funkar till vad…)

Ciao!

johnk svarade 15 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • neven

Medlem
    7 augusti, 2009 vid 08:03

Jag har köpt en vanlig twintip i USA och tog med den tillbaka i originalförpackningen (vanlig smal kartong). Det var lite meck men jag behövde inte betala nåt extra eftersom jag var inom totala viktbegränsningen. En surfbräda är nog svårare kan jag tänka mig…

Se till att grejjerna ser lite använda ut och ha inte kvitto med dig så att du inte råkar på moms och sånt krafs.

I SD är det nog mycket surf och lite kite (sjuk lättvind…). Du kan ju höra med Johnk här på forumet som har varit där nu ett tag.

• jonty

Medlem
    7 augusti, 2009 vid 10:08

Då kanske man ska testa den varianten=)
    Lättvinden har jag hört talas om, men även fått tips på kitespots i närheten så jag och tjejen sliter med 7, 10 och 12, man får ju trots allt ta med sig 2×23 kg=)

• neven

Medlem
    7 augusti, 2009 vid 11:11

7a är nog optimistiskt men tar ju å andra sidan inte mycket plats heller… jag tror johnka snackade om att köpa typ 16…

och svar på din andra fråga så visst kan du kitea med en vanlig surfbräda. Den är dock byggd lite annorlunda och inte lika hållbar så det finns risk att du får inbuktningar vid hälarna eller att den går av om du kör hårt.

• johnk

Medlem
    31 augusti, 2009 vid 13:50

Fan att jag inte hanger pa steffo langre sa jag sag detta. Jonty: hur lange ska du vara dar? Det kanske ar forsent nu men om du bara ska dit ett tag sa lamna dina kites hemma!!! Narmaste stallet du skulle kunna fa anvanding av en 12a ar i LA. Jag bor i San Diego och har bara fatt nagra dagar pa vattnet senaste aret. SD ar bra for vagsurf dock. PMa mig om du vill veta nat om surf eller vad som helst annat i San Diego sa hjalper jag dig.
    Jag kollar http://surfsd.com/ for vagor varje dag. snabb, enkel och gratis surfrapport.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Frågor om U S and A…. Frakt, bräda m.m

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.