Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter frågor om wakebording?

• getwet

Member
    9 juni, 2002 at 21:29

Eftersom du inte har skrivit vilken båt/typ du ska använda dig av så är det omöjligt att svara!
    Men, jag kan berätta hur vi gör. Vi alternerar mellan två båtar, en Buster L med en 50hk fyrtaktare när det ska övas och någon ska lära sig, och det räcker gott och väl för det ändamålet, låg bränsleförbrukning! Sedan använder vi en 23feet DC med ca 300hk inombordare, det för att få stora svall osv. Den kraften är långt utöver vad man behöver.
    För wakeboard åkning krävs det bara 15-17 knop ungefär, där är det som bäst att åka och till det behövs det inte så mycket kraft, så jag skulle tro att en mindre båt på ca 350-450 kg klarar sig med min 40hk för att kunna dra en wake, men det lär bli tungt i starten om det är en fullvuxen som ska åka.

• anonym-anvandare

Member
    13 juni, 2002 at 18:22

tack så mycket för informationen, men det var hur många knop man behövde som jag ville ha reda på.. tack!

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter frågor om wakebording?

You must be logged in to create new discussions.