Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Frakta bräda (brädor)utan flyg ?
-
Frakta bräda (brädor)utan flyg ?
Publicerad av homer på 23 februari, 2007 vid 12:07Har ett problem !
Redan bokat flyg med Cathay pacific till bali.
Men dom jävlarna tar 1600 kr enkel resa för brädan.
Borde man inte kunna frakta brädor på båt eller dyl.
För 3200 kr extra kan jag lika gärna köpa där o sedan sälja igen.
Risken är att man inte hittar vad man vill ha.Mvh,
homer svarade 18 år sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Well båtfrakt tar en stund, typ ett kvartal, iaf. när jag skeppade hem min brädor och en jävla massa annat från Oz i början av milleniet.
Chansa och skit i att föranmäla brädan, packa lätt och checka bara in brädan som bagage? En chansning, jag vet. Tror Yann grejade det bitvis, tills han åkte på det i europa.
-
Ja man får väl göra det…chansa alltså. Sist jag chansade gick det åt skogen kunde inte ens ge killen en muta bakom ryggen,å dom tjänar inte fett i indo.
-
Tjena! Hade med mig brädor hem från Bali på Cathay. 3 brädor i en trippel + 4st simpla singelboardbags inuti. Vägde 20 kg totalt. Behövde bara skriva på en sån där ansvarslapp vid checkin på Denpasar. I Amsterdam fick jag checka in igen på KLM och de tog lite betalt, typ 20-40 € till Gbg. Kollade upp båtfrakt också innan men minimum var en kubikmeter och det skulle kosta typ 2-3000kr. Bättre chansa!
-
Försök få med dig brädan dit men ha någon som skjutsar dig så du kan lämna brädan på flygplatsen om det skiter sig totalt. Så kommer jag nog att göra nästa gång.
-
Det låter bra,jag åkte med garuda indonesia i några år och där var det lungt. Men dom sista åren har jag åkt med thai å det var där det blev tvärstopp.Så jag har fått sälja innan jag åkt hem.Hade kanske bara otur,men nu vill jag verkerligen behålla.Fan va synd att man inte var gjord av pengar,då kunde man ju nästan offrat en tå eller nåt.. Gött att du tog med 3 brädor hem,vilka ska med tillbaks nu till semestern ?
-
Åker jag dit igen tar jag med mig minigunen, en Diverse Turbo 6’8″ och eventuellt min Sprint 6’3″ om jag inte köper en ny på plats eller beställer en från Diverse igen. Blir det någon bräda för dig från Diverse och isf vilken?
-
Det klart du ska dit igen. Det blir en dru basic 6´8 har inte bestämt vilken spray än.
Logga in för att svara.