Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakta utrustningen

• Frakta utrustningen

Publicerad av spray på 24 april, 2007 vid 09:06

Hur brukar ni frakta utrustningen till sjön?

Kan man frakta grejorna på taket även om man inte har takräcke.

spray svarade 17 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • andersbq

Medlem
    24 april, 2007 vid 09:10

Beror förstås på om du är rädd om lacken på taket.
    När man har hyrbil på typ maui är det bara att slänga på och surra ett par remmar genom dörrarna.

• canoya

Medlem
    24 april, 2007 vid 09:54

Köp ett takräcke!

• jeppo_f

Medlem
    24 april, 2007 vid 10:06

Takräcke är good shit! Biltak är sällan varken stabila eller platta nog för att kunna frakta grejjer på, även om det fungerar.

Innan vi lämnade tillbaka hyrbilen i Marocko låg vi på rygg i baksätet och sparkade upp bucklorna i taket. Rekommenderas inte om det är en ny bil!

/jeppo

• ola_p

Medlem
    24 april, 2007 vid 10:21

Slänger in rubbet i bussen; segel, master etc. under sänglådan, brädorna bredvid.

• spray

Medlem
    24 april, 2007 vid 10:32

Lite pinsamt, men jag kör en fiat Uno -92. Det är en väldigt liten bil, och det verkar som att det inte finns någon möjlighet att montera takräcke, men ska ringa fiat sverige nu och höra mig för om det finns takräcke ändå.

Tänkte att eftersom brädorna väger max 10kg så kan det inte var så svårt att surra fast dom med en del skumgummi emellan taket och brädan.

Har funderingar på det praktiska redan nu eftersom jag kanske ska dra söderut och köpa mig min första utrustning.

• pure

Medlem
    24 april, 2007 vid 11:18

Föresten.. glöm inte att köpa boardbag.. Det är rätt lätt att man slår emot grejer med brädan när man bär runt den.. och på taket ligger den bäst i en boardbag so m skyddar mot skav från spännannordningar.. Dom är rätt dyra ca 1000:- men klart värt pengarna.

• tobhed

Medlem
    24 april, 2007 vid 11:20

Det är kanske ett sånt här du skulle vilja ha – uppblåsbart takräcke

http://www.stehsegelrevue.com/shop/lshop,showdetail,3480,e,1175280910-3480,seatcovers,handirack,,Tshowrub–seatcovers,.htm

• fastforward

Medlem
    24 april, 2007 vid 11:43

Alla bilar kan ha takräcke, gå in på thule.se och kolla för just din bil.

• canoya

Medlem
    24 april, 2007 vid 11:45

Gå in på http://www.thule.com/Thule/Iframe____4870.aspx så kan du hitta vilket takräcke som passar din bil, eller sätt in en köpesannons här eller på blocket. Mekonomen säljer Thule.

/Håkan

• andreas-f

Medlem
    24 april, 2007 vid 12:19

Fiat Uno = surfsemesterkänsla jämt! Inget att skämmas för att tuffa runt i en sån.

• ghus

Medlem
    24 april, 2007 vid 15:25

Jag hade en Golf-88 memphis och mitt takräcke satt riktigt dåligt. Men det löste jag lätt genom att dra spännband runt brädan och in i bilen, så man spände ihop biltaket och utrustningen. Jag kunde även få in hela brädan (en evolution 360) med dubbla riggar, även om jag fick något nedsatt sikt.

/Jens

• spray

Medlem
    24 april, 2007 vid 17:45

@Andreas F 378772 wrote:

Fiat Uno = surfsemesterkänsla jämt! Inget att skämmas för att tuffa runt i en sån.

Hur menar du semesterkänsla? Du kanske kan ge mig en chans att vända min något negativa inställning till fiat.

Hursomhaver,
    sagt och gjort, beställde ett thule-takräcke idag och mina investeringar för att starta min surfkarriär har därmed startat! :santa:

• spray

Medlem
    24 april, 2007 vid 17:59

@tobhed 378756 wrote:

Det är kanske ett sånt här du skulle vilja ha – uppblåsbart takräcke

http://www.stehsegelrevue.com/shop/lshop,showdetail,3480,e,1175280910-3480,seatcovers,handirack,,Tshowrub–seatcovers,.htm

Sån där har jag redan, men den har människoliknande former.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Frakta utrustningen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.