Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Framåtloop..?
-
Framåtloop..?
jopi svarade 20 år, 10 månader sedan 18 Medlemmar · 68 Svar
-
Jo jag vet att fjant är en eminent sparringpartner. Hittills har jag alltid legat lågt och kollat vad Fjant gjort för att sedan kopiera. Mesigt men det funkar!
Fjant och jag snackade också om att åka på freestyle-lägret på Öland om det genomförs för att sedan ”hänga” nere på Öland under Kristihimmelsfärd och Pingst i år igen.Fjant hade som mål redan i våras att sätta framåt innan året var över. Jag vet inte vad han skyller på… trots allt har han ju ”övat”.
Helt galen, i full planing, skotar han in och hoppar av brädan medan han håller i bommen och följer med seglet runt till vattenstartposition. Inget fjantande där inte…
Tippsen från Stefan Kläppe högre upp i tråden kanske kommer hjälpa honom.Personligen skall jag utvecklas som fan under min vinter resa (tror jag i alla fall) för att sedan vara den som visar fjant hur man gör (jag kan ju kaxa mig nu i alla fall).
/feg
Alternativ till att lära sig trick:
– Köp nya dyra prylar i slalom-kategorin.
– Ligg å brassa… Fram och tillbaka … . Precis som nu, men utan leendet.
– Einen agressiv Geschwindigkeit hungrigen Ausdruck im Gesicht Wachsen. (betüder odla aggressif farthüngrit ütrük)
– Odla tüsk-”speedmüsche” (beskrivs i en annan tråd). Hoppas man får skippa detta steg.Med detta vägval behöver jag bara finslipa det jag kan, inte lära mig nytt.
-
Haha!!!!!
Müshen är gjuten!!! Grymt coolt om alla körde med en dylik nästa år plus Pilotbrillor. Jag ska sätta loopeländet innan semestern. Hoppas få sparra lite mot er och alla andra entusiasterna i san nästa vår.
-
som du kanske läst är det bara sattsa allt, NO GUTS NO GLORY…
-
tror inte behöver satsa speciellt mycket
segla bara på slör och chopphoppa och skota in,
roterar du sakta så blir det väl en grubby,
och lite mer rotation kanske en loop.Börja smått, på små vågor,
risken att något går sönder i dig eller prylarna
är nog större om du inte har kontroll.På proffessionell nivå är looopen otroligt överskattad,
bland amatörer kan det vara coolt.
Men själv anser jag shovit är lite coolare. -
Har nere pa marqarita e inte inspirationen sa dalig heller…
dock har jag inte klamt av ngn framat an…har vart har 3 dagar nu, men d kommer nog snart.31grader i vattnet e helt okej.
Campello, Alexis Zababbla, Golito o nagra andra snubbar har vart har o kort bade igar o idag….sa man far en hel del inspiration…aven om deras Clewfirst, switchstance chacoo…o massa sana sjuka grejer inte e riktigt pa min niva sa ar det anda coolt att se d live.
O forsoker man pa nat trick…typ willy, sa nog fan nar man ligger dar o ska vattenstarta sa klammer dom av en willy 1m ifran en…fast da garna willy 540 m nan extra snurr pa…
jaja,,,ha d gott dar hemma!!!
-
Så kom dagen då man satsade på sin första framåt. Har tänkt och funderat över manövern mycket nu och var bara tvungen att göra mitt första försök. Tyvärr fegade jag direkt när jag börjat skota vilket resulterade i världens ryggplask och en lätt huvudvärk. Men nu har man torrhandskar och kallt vatten, förhållandena var väl kanske inte de bästa heller, men nästa år. Då j-lar kommer det att sitta. Man eller mus….
-
Faan va bra!
Man har ju tänkt mycket själv på att dra iväg ett par försök… Men feg e man ju.
Dock en o anna bakåt har ja provat, men har fegat ur och tappat rotationen och landat (som du) på rygg…Men nästa år sitter dom, när det e lite varmare! (ellerhur)!
-
tjena henke. du sa att du skulle stanna till slutet av
sommarn. e de okej om man kommer ner å hälsar på ett par
veckor på sommarlovet? de blåser ju rätt bra då har ja
hört. skulle va grymmt å få komma ifrån fiskebäck ett tag.Hör av dig / Niklas
-
alltså allt hänger på prylarna
senaste 2004 grejorna ett måste. -
Ja, med 2003 års grejor funkar det inte. Har försökt.
Mitt motto – “Allt hänger på omständigheter och utrustning”.
Vaddå egen förmåga eller talang? “Det är timmarna på vattnet som räknas” brukar rävarna häva ur sig när jag kommer med mitt fina mott. Just det, jag har räknat timmarna på vattnet och ändå sätter jag inte framåtloopen. Trots att timmarna var väldigt lätträknade. Måste vara prylar och omständigheter då, eller hur? 😉
Surfa På!
(kul tråd annars, nästa år SKA framåten sitta, det var väldigt nära i år)
-
Jag räknar in mig i gruppen fega Stockholmare… Vi borde fixa S-65 (loopguru och lättvindsräka) att köra loop-träning i vår tex i Fituna och då som ett rent träningspass där vi samlas ett gäng och i princip kör strömhopp på ett begränsat område. Det är klart mer inspirarande när det är flera som testar…liksom svårare att fega då!
Feg-Mats
Bergshamra Vindsurfingklubb -
Okej att fler än jag är fega, men att snylta på mitt nick är inte schysst. AJJA-BAJJA!
Iden med “kurs”-verksamhet är dock bra.
(snart nedräkning i timmar och minuter, 17/12 bär det av!!!)
/feg (som vågar flyga med flygplan men inte windsurfingbräda)
-
tror man kan sticka till badhuset med vindsurfingbom
och hoppa från trampolin med den.Annars tycker jag det handler om att hitta den
perfekta vågen för framåtloop försöket,
sökt i åratal utan att ha hmm… samma tur som de
andra som får bättre och bättre perekta vågor varje år.
Logga in för att svara.