Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Framåtloop..?
-
Framåtloop..?
jopi svarade 20 år, 10 månader sedan 18 Medlemmar · 68 Svar
-
Usch o fy! Får mag-knip i andra onyttigheter av detta ämne.
Att man ska vara så förbannat harig, jag kom ganska långt
på Fårö i somras, när jag seglade urkrokad på lätt slör
på jakt efter vågen för framåten.
Du vet “för små vågor(dom kom från fel håll oxå faktiskt!!)”,
“inge drag i seglet”, “fotstropparna fungerade inte”, “fick inget pop alls i grejorna”
behöver jag fortsätta? För mej, och för somliga andra handlar det bara
om att slita sej, ge fan i tänket(typ) o bara dra -
när ja tänker att ja ska göra frammåt så spänner ja mej för mycke så ja får ingen höjd när ja hoppar. bara så ni vet.
-
har du kommit runt nan gang?
i torsdags kom jag runt 4/5ggr… mitt livs forsta framat!2ggr kom jag runt helt o hallet, landade i vattenstart men tappade sen grejerna. Da var det med 4.1.
Idag testade jag m 5.8…blev en duktigt fet krasch!!!…
jag e fortfarande lite for feg o skotar hem for sent… men d kommer slappa mer o mer for varje gang jag gjor det.
Men sa javla underbart att jag antligen vagat!!!
-
Grattis. fan va gött. så du blir en i mängden då av de som lärt sej den utomlands. e de nån som lärt sej frammåten i sverige? då sitter den i fiskebäck när du kommer hem då.
ja kom inte runt mycke alls, men mina försök va me 6.2 så de va väl kanske inte optimalt. får testa me 5.0an å vågisen istället nån gång. måste bara våga, de känns mycke äkliare å försöka när de blåser så mycke tycker ja. men den SKA sitta innan sm på öland nästa år
-
jaså så det ska ner och loopas i mina hemvatten på SM då.
härliga tider.
lycka till. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst21 december, 2003 vid 10:24MEN MR.Z!!!!
Va e det jag hör, fan va guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!!!!
min kommer oxå snart..den har börjat komma mera o mera teoretiskt nu iallafall -
nä jag varken tävlar eller kör junior.
blev 18 nu i oktober så nu är man senior efter årsskiftet.
Men som sagt, inget tävlandeför mej inte. är inte i närheten av vad som skulle behövas. -
men asså de där me va som behövs snacket gillar inte ja. va
fan de e la bara å testa. du bor ju tillåme där tävlingarna
hålls. vi måste ju åka från göteborg.bröderna dompert å co va la nere förra året å alla 5 kom på
delad sisstaplatts men de e bara va ja har för mig. nån
satte la tillåme sin första duckgipp under själva heatet .ja kommer nog tävla både junior å amatör å ja sätter inte
mycke ja häller. alla ska va me. under km här i gbg körde
ju Ian trotts att han va sjuk, fick köra utan stroppar å
sele i slalomtävlingen för å kunna hålla sig på brädan, de
e kämparglädje de. eller idioti. -
jag ycker iofs inte det är speciellt kul att tävla heller.
kör man sen på samma vatten som Stefan och Magnus Kläppe, Markus Ljungqvist, Anna jönsson, Emma johansson, Alex och Cissi Södergren mfl så kan man känna sej rätt liten på vattnet och inse att jag itne har där att göra än, om någonsinn. Att segla runt och kolla på dom och peppa sej själv till att träna och sen ta sina första staplande steg på olika trick är tillräckligt för att jag ska bli nöjd.
en det är kul att ni är pepp jag önskar er lycka till och hoppas vi ses där då och på nätterna i mörkret och dimman. -
Är det vid 18 gränsen för junior går? Kollar man resultatlistorna på sbf står det ju junior <15, ungdom 15-22.
Är det olika från tävling till tävling kanske? -
dom skulle inte kunna ha en 15 års gränns så juniorer delas upp i 2 delar. de e nämligen väldigt få juniorer som tävlar. de handlar om 2-3st. men nu ska ju ja, å naishan kanske? in i leken me. men de behövs helt klart fler.
-
äh vafan, kör på bara, själv körde man som sagt ett blåsigt km med feber o grejor (hmm… kanske inte så klokt) satte nog inte ett enda trick utan försökte väl mest hålla mig levande. OK då, har hört av många att min kamikazebodydrag into fincutter var en av heatets höjdpunkter. Men jag hade iaf jävligt kul. Nu kostar det ju iofs en del att tävla (inte minst rasa till öland), km förlorade jag inte något på sånär på 2.5cm fena =)
fö är det början av det misslyckade supertricket på min bild, fotografen satt uta på klippan o fick nog allt en o annan droppe på objektivet, ung en halvsekund längre blir det grundt ganska abrupt
-
jag är relativt säker cirka 99% på att i tävlingsammanhang så räknas man som junior tillochmed det år man fyller 18.
-
Svar till:
….Börja smått, på små vågor,
risken att något går sönder i dig eller prylarna
är nog större om du inte har kontroll.[/ QUOTE ]
Tillbaka till topicen lite:
Så man behöver inte leta efter de största vågorna på sjön alltså ? Chanserna ökar ju markant om man slipper det…
Logga in för att svara.