Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Framåtloop..?
-
Framåtloop..?
jopi svarade 20 år, 10 månader sedan 18 Medlemmar · 68 Svar
-
Ja an sa lange sa har jag ingen vidare frekvens pa den… men var sa satans nara idag med 5.8. KOm runt, landade i vattenstart o fick luft u nder seglet, men kom inte riktigt upp… den e pa god vag!!!
MEn du vagar skota hem sa rotationen borjar?…innan sa har jag bara borjat skota men sen fegat…da far man sig en rejal small… d e skit samma o du bara kommer halva varvet, da har du vagat…da e d bara o vara mer bestamd o rycka tidigare.
KLart d gar o lara sig hemma i sverige. Jag hade inte gjort den har nere om de inte vart for Kruse som hetsade mig.
Lycka till NIklas!”!!
-
HAHAHA!!!!! Jag e sa javla glad!!! de e en enorm kansla… o idag kom jag runt annu battre med 5.8.
Har en bit kvar tills den sitter i planing….men AAAAH…sa javla skont!
om du inte vagat dra runt den innan jag kommer hem sa ska jag hetsa dig till danmark om du inte skotar runt den… de e d enda som galler.
Hade inte David hetsat mig sa sa hade den nog inte gjort den an. Men nu nar jag vet att om jag bara skotar sa kan jag definitivt inte sla mig mer an jag gjort tidigare sa e d bara o kora pa….
ha d gott //andreas, david El-yaque
-
är det bra förhållanden att träna framåt i där borta?? (Margarita)
-
Är det stor skillnad att träna frammåt där nere eller? Kanske bättre vind, men kanske är det motivationen som saknas här. Omges man av duktiga surfare laddar man ju mer!!! Nu har ju jag visserligen motivationen och ska lära mig detta nästa år.
-
Nej, framat kan man gora overallt…lattast e ju o borja med ett litet schopp…30cm till 1m hogt. mer an sa behovs inte.
Sen e d ju lite skonare att landa i vattnet har nar d e nastan 30 grader.
HAr nere e valdigt lattseglat…allt fran forstagangs seglaren till cambello seglar har, sa man kan inte klaga pa den (oftast byiga vinden o choppiga vattnet).
Segla pa…hetsa dig sjalv, tank INTE, bara gor det!
Du kan inte sla dig mer an nar du fegar…da landar du stenhart pa ryggen. vagar du skota hem…om du sa bara kommer runt halva varvet sa kanns landningen inte alls farlig! -
jäklar va ja e sugen på å testa. men de lär ju inte gå i sverige på ett tag. nu kommer minusgraderna. men nästa gång de e plus å 5.0, då sitter den, de lovar ja.
-
aah hmmm men jag orkar inte läsa igeom allt nu men ska man kolla bakåt över axeln lr räcker det att man lutar sig bakåt????
-
Svar till:
aah hmmm men jag orkar inte läsa igeom allt nu men ska man kolla bakåt över axeln lr räcker det att man lutar sig bakåt????
[/ QUOTE ]
Bra början på en bakåt eller pushloop, men definitivt inte för en framåt.
Logga in för att svara.