Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › framåtloop
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
framåtloop
rip svarade 20 år, 2 månader sedan 24 Medlemmar · 44 Svar
-
jag var riktigt laddad på att försöka igår. men när jag väl började få koll på prylarna (han testa en bakåt och det gick huuuur lätt som helst men blev rädd för den var för hög, landade bärdan men släppte bomen direkt) så skulle jag testa att sträcka ut en tabletop och pang sa det, [censored] sa jag och mastfoten var av. hejdå riggen tänkte jag och simmade mot land där brädan redan låg.
men riggen kom till rätta den med till slut.men nu har jag beställt ny bräda så nu kommer alla framåtar sitta direkt, det hänger ju på materialet, eller hur masse.
-
Man kan också skylla på stroppar har jag hört, eller kanske inte…
Följande lär ha sagt mellan två juniorer.
Junior 1
– Jag satte en plattvattenloop igår!Junior 2
– Va? Med originalstropparna?/adde
-
va fan! censurerar konfen engelska svordommar nu?
i mitt tidigare inlägg skrev jag kcuf fast åt andra hållet, där står det censored nu. coolt!
-
[censored] det verkar inte [censored] bättre [censored] ([censored])
-
[censored]! brukar försöka hålla mig ifrån starka fina ord eftersom jag är en sån klen kille, men nu måste det testas….
[censored]
[censored]
Pussy
Bitchoch så en sista
Bush
Nu skall vi se…
[censored] På!
-
Sådärja, pastegarage och skit är också censurerade!
Att de orkar, herrejösses…
Nu börjar tråden spåra ut, åter till ämnet.
Styret, det är prylarna. Jag tror att min våtdräkt är för gammal, annars hade loopen SUTTIT idag, ah!
Surfa På!
-
Haha!
Kan inte sluta garva….
Snackat mycket om att det är fel spolarvätska senaste dagarna!
Haha!! -
Satte nästan loopen idag!! Låg i start position men fick inte upp riggen ur vattnet. Det var en loop utan våg, precis som S-136 visade i början av tråden. Tack för det tipset!
-
22/9
Jag satt på jobbet med en packad bil på parkeringen och följde noga med på vädersidorna. Uppe i Uddevallatrakten blåste ingenting men siktet var inställt på Varberg och där såg det bättre ut. Dock minskade vinden lite under dagen men jag beslöt mig ändå att åka dit vid lunchtid.
När jag åkte genom Göteborg började det att ruska om lite i björkarna och det blev mer av det ju närmare jag kom. Dock var jag säker på att det skulle bli storbräda och 5.8. När jag anlände Apel såg det mycket riktigt så ut och enkille mätte vinden till 8-9 m/s. Konstigt nog riggande alla upp 4.7-5.0 och tog små vågbrädor. Utan att riktigt tro på det så riggande även jag 5.0 och tog min ihoplappade vågbräda.
De senaste gångerna hade jag börjat få kläm på spinloopen som jag gjorde i djup slör. Förhoppningen nu var givetvis att omsätta det till vågorna och göra framåtloopar. Vindriktningen var NV och de gamla vågorna låg kvar (de körde 3.5-4.0 dagen innan). Detta betydde sideshore och träff rakt mot vågorna. Har aldrig upplevt detta tidigare i Apel! I början var det lite dåligt med vind och jag fick bara fart utanför de stora bryten. Jag fick dock en stor dyning med ett chop på som jag satsade på och svisch så kom jag runt och landade på ryggen och vattenstartade mig upp. Det var ju inte så hemskt att göra loopen på halvvind! Det gav mig blodad tand och jag red lite vågor på invägen och startade om inifrån. Jag lyckades snrt få upp bra fart och där såg jag den! Vågen som reste sig och var på väg att bryta. Jag träffade rampen precis innan den slog över och fög rakt upp. Lutade mig lite framåt och drog fram riggen sakta tills jag kom förbi horisontalnivå och då skotade jag in. Det sa bara “klick”, inget sgel som slog i, jag smällde inte i ryggen utan landade stående, väntade in vinden, krokade i och planade iväg! Jag hade gjort en MOTHERFUKING KLOCKREN FRAMÅTLOOP. Jag trodde knappt det var sant. Nu var fokus enbart inställt på loop. Resten av tiden brydde jag mig inte om någonting annat. Ingen vågridning inget fristajl, bara loopa. Det blev ca 15 st denna dagen med varierande utgång. Dock kunde jag vattenstarta upp från alla och 3 av dem landade jag stående och bara seglade vidare.
Denna känsla var enormt skön och jag somnade med den och vaknade med den och nu går jag bara runt och myser: POJKEN HAR BLIVIT MAN!. -
27/9
Nu har jag gått och smållett i några dagar och bara varit sugen på att loopa igen. Tyvärr fick jag inte möjlighet att följa med resten av klubben till Klitmöller så jag fick satsa på Apelviken igen.
Man är väl lite skadad när man sätter sig i bilen själv (ingen annan ville följa med till de små svenska vågorna) och kör 16 mil enkel väg. Jag fick i alla fall tid att fundera över hur dagens surf skulle se ut. Ju mer jag tänkte ju osäkrare blev jag på att det där med loopen verkligen hade hänt så det här skulle bli den riktiga bekräftelsen!
Väl på plats så blåste det rejält och jag riggade det minsta jag hade, 4.3. Vinden låg på från VNV och det var åter perfekt träff. När jag brottat mig ut genom vitvattnet drog det i rejält och jag var duktigt överriggad. Typiskt! Det var just det jag inte ville och vågorna var dessutom riktigt feta. Hur skulle jag nu våga loopa?
Jag säkrade på den första vågen med ett vanligt hopp men klarade inte hålla i mot vinden och fick noslandning och krash. Väl uppe igen red jag lite vågor och flydde in på grunt vatten. Jag tog igen mig lite och intalade mig att om jag inte fick koll på det vanliga hoppet så skulle det inte vara så mycket värre att loopa. Så fick det bli och jag hoppa på brädan igen. Efter lite ny brottning fick jag bra fart och jag försökte hitta en brant lite mindre våg och snart var den där. Den kändes dock lite för stor när jag tog sats men nu fanns inen återvändå! Jag kom upp med lite bakåtvikt men kompenserade det med att trycka till med stortårna och PANG! Det snurrade till och jag landade på nosen och med masten rakt fram. Jag hade överroterat rejält! Jag slog mig dock inte och nästa skulle bli bättre!
Jag fick 7 försök denna dag och 5 av dom landade jag rakt upp på brädan. Dock lyckades jag inte förbli stående i någon för antingen så rycktes prylarna ur händerna på mig eller så kom nästa våg och spolade ner mig. Det kändes ändå otroligt skönt med dessa kickar. Jag började titta på landningen och justera rotationen i luften genom att skota ut och sträcka på benen.
Nu är jag säker på att det hänt på riktigt och småler fortfarande! -
Grattis! Man känner att man snart måste ta å fixa loopen nu…
Förresten, är det din buss man ibland kan se i u:a, (toyota har jag för mig) med bla, en naishklibba på?
-
Nej den är inte min, det största jag har är en kombi med naishklibba på. Jag vet inte om någon i Uddevalla som kör på naishprylar. Martin hade ju en vit toyotabuss men den sålde han i början på sommaren…
Logga in för att svara.