Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Frammåtloop!
-
Frammåtloop!
Publicerad av graf på 9 december, 2004 vid 17:20Äntligen! Tänkte bara medela att mitt tio år långa huvudbry inte längre finns kvar, någon gång i slutet av augusti satte jag äntligen en klockren frammåtloop.
jag kände i landningen hur det krasade vid insidan av knät och jag har knappt kunnat surfa efter detta. (står nu i oprationskö pga. meniskskada).
ville bara säga att det var värt det, KÖR BARA!!!
mvh.Jimmyian svarade 19 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Härligt att höra att den satt!!
Tråkigt med knäskadan!
Som tur är läker det mesta. Själv bröt jag benet i en överroterad framåt förra året och nu sitter de igen! jag är dock lite försiktigare och sätter i regel ner aktern ordentligt först istället för att överrotera igen.Kör hårt så kanke vi ses på vattnet till nästa år.
Mvh. Mattias
-
Aj! Tänkte på hur man kommer in om man bryter benet ute på vattnet?! Kan inte vara alltför lätt att segla in med ett brutet ben?
-
nej jag har också undrat det..jag är inte så rädd för att bryta benet…däremot på att ligga där ute o guppa med ett brutet ben eller någon annan jobbig skada…vafan gör man??
-
1, se till att inte ge dig ut i ett omöjligt korkat läge.
2, om du misslyckas med ettan så försök undvika segla ensam.
3, bodydraga hem alternativt kör en “pussyattack”.
4, paddla
5, hoppas på att slippa alla ovanstående igenom att ha på sig tillräckligt mycket våtdräktsmaterial att om benet mot förmodan går av ändå så styvar neoprenet upp det utifrån. Exosceletons har man ju hört talas om.alternativt kan man ju ge fan i att överrotera frammåtarna och säga att det var en underroterad dubbel istället.
-
Reeespect, rub-a-dub!
Har laddat på framåt sedan jag var i Australien ’87/’88. Har tagit ett litet kliv framåt sedan comebacken i fjol. 2005 är året då de ska sitta, jag bara ska sätta en riktig framåt innan jag fyller 40 i oktober!
Det låter som om Graf åt pizza i Varberg efter knäskadan? Du var stokad över att ha satt en, trots ett pajat knä. Hoppas vi ses på vattnet i vår.
Fnassel bevistade “Udden” i somras och vi seglade ett par timmar i ensamt majestät. Har väl aldrig blivit så på stokad på Roxen som då – äntligen någon som visade att man t o m kan göra riktiga framåtloopar på en insjö.
Ladda, ladda, LADDA!!!Hälsningar från killen utan hår
-
Svar till:
Hälsningar från killen utan hår
[/ QUOTE ]
Inget hår… betyder det att benen e lena som sammet oxå? Var det laser eller vax? Eller kanske bara den traditionella Mac3:an?
-
Respect!!!,var i austrailen och vindsurfade 91/92 tycker det är evigheter sen men 87/88 är snäppet värre,var du i WA eller?,det var inte riktigt så crowded då va?.Ladda på med forwarden,polarn var 50 då han satte sin första klockrena,så du har några år på dig!!.Undrar om han är sveriges älsta loopare,isånafall skulle han nog vara j-t stolt.
-
?pussyattack? känner tyvärr inte igen uttrycket… Men shit tänkte på en sak till… Det kommer ju vara jävligt svårt att få av sig våtdräckten sen när man har brutit benet… Man måste alltså skära upp den det känns rätt illa om sjukvårdarna bara tar upp nån sax eller nåt och börjar klippa… Då får man se till att inte vara nacken under
-
jag tror att du lär skita i om dom klipper dräkten när du ligger där med benet i två bitar.
jag har iofs aldrig slagit av nått men jag tänka mej att det är en jävla smärta.det var en kille som slog axeln ur led på haga i sommras. så stod alla och disskuterade hur dom skulle klippa dräkten för att det skulelv ara lättast att lappa ihop sen medans killen höll på att svimma av smärta.
-
Jag hoppas att du förstod att jag inte var alltför seriös i mitt inlägg…
-
Nu har jag provriggat seglen jag köpte av dig Kamaiina. De ser bra ut!
-
Kul, det e bara att kora….. forstod fortfarande inte det daer med harlos
-
Hej igen Kamaaina. Hårlös = “hårlös” = 2 mm stubb = ekonomifrisyr …
Logga in för att svara.