Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framsidan imorgon

• callekuling

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 07:47

Funderar på att dra till Torkel om 45min. Kände först inte alls för att ge mig ut i regnet, men har kommit på bättre tankar. Ngn mer som joinar?

• the_novice

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 07:47

Jag tänker testa Askim, så länge det håller sig söder om SW så kan det funka…

• callep

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 08:05

jag drar ner till askim och kollar läget om nån timma.
    funkar verkligen torkel på SW?

• mattap

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 08:14

ok, provar åxå Askim då, har dock aldrig varit där, kan nån lägga in en vägbeskrivning?

• callep

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 09:20

var nere i askim nu,
    blåste typ 5.7 ellr nått
    det var mer syd än sydväst så d funkar nog

• mattap

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 15:39

blev en feting bomkörning till Askim idag, hade inte planat med mitt 8,0 ens! frown.gif Nån som lyckades nån annanstans??

• _alexander

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 15:40

vilshärad 5,3 och sen 4,5 udner loppet av några timmar

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    22 oktober, 2005 vid 16:55

Vi körde i Lejet, jag körde 4.7 med bra tryck, vinden varade inte speciellt länge..men 2h, sen droppa sakta för att bli stiltje.

Förövrigt tror jag att jag måste dela med mig av min dag idag..

Kl 0900 plocka TDK upp Rambo, brände mot Varberg i 420km/h(i vårat jetplan).. bestämde mig för att vi borde svänga förbi SurfersParadise för att handla ett par pjux, kl 1000 står vi utanför paradise, då ringer COLLEMAN:

-öh..fan min bil har pajat, fukk..vi bränner dit, kollar på hans bil..ett tändstift hade ”skjutits” ut..(gängat ur sig kom vi fram till)..så brubrum handla nya tändstift..
    brumbrum Surfers igen, kl 1100.

Sen ner till Lejet, regnar satan.. börjar rigga.
    Så när man kommer till sin nya kärlek ”F2 Gurilla 71”, passar fan inte fenjäveln, splirrans, aldrig rörd..men den passar inte i fenboxen?!!? svor å försökte trycka ner skiten, men den ville inte..det slutade med att där man sätter skruven sprack mad.gif vad är detta för jävla skit!?!?

Dyngsur av allt regn gjorde detta inte saken bättre, meckade dit en annan fena som passade som ett smeck, men fan, nya grejer funkar inte, men en gammal go hederlig fena passar??
    Så allt klart, var tvungen att klämma en eller 2 kablar innan..så jag traskar i regnet bort till dassen ni som vet vart dem står, så är alla dörrar låsta, å alla som vart bajnödiga vet att man släpper lite på trycket när man närmare sig sitt mål, haha..så e det låst, går runt å frågar korvgubben..han säger att dem stängt av vattnet! crazy.gif gah!

går tillbaka med raska steg å hämtar papper..

gick tillbaka ”samma” väg, nått gick ju snett iallafall..för jag hoppade rätt ner i vattnet, va fan!
    börjar kuta innåt stranden för att inte bli pissblöt, vilket jag nästan redan var..tro fan att min ena sko fastnar, å jag står på land med dojan 2m ut i gegget confused.gif
    Traska ut i strumpan å hämta skiten..å sen gick jag å sket av mig lite aggresivetet.

Tillbaka till bilen, tog på dräkten, stoppa in en snus å tog mig ett par vändor..ramlade i och tyckte det var grymt jävla kallt..fattade inget då, men rammla i en gång till å tyckte det ovanligt kallt hela vägen ner..
    gött! då har min torrisdräkt spruckit upp i dragkedjan confused.gif

så man åker innåt, möter TDK på vattnet, säger till han att han får komma upp å hjälpa mig med dräkten..”avisst, skall bara köra en vänna till”..tyckte jag han sa..
    men där satt jag på stranden å såg han köra minst 100 vändor grin.gif (fel i komunikationen)

COlleman kom till rescue..

Då tänkte jag, det här är fan inte sant! så jag tog på mig hjälmen som ett extra liv i helvettet..
    när jag tar på mig hjälmen, hoppar skruvjäveln ur på högra sidan, så hjälmen satt som en sne kastrull på hövvet..

Va skall man säga..jag överlevde dagen, så det har vart en bra dag + att jag har nu ett par toksköna dojor grin.gif

• the_novice

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 17:05

När var du där?
    Jag körde 8.4 och HS96 i Askim, planade iaf i 2 timmar (ca kl 11-13) men det blev ju inga riktiga farter direkt (24.3 knop som mest).
    Körde rätt långt ut vid näset och fick sedan en trist 2 km läns tillbaka utan planing när vinden dog….

• the_novice

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 17:12

Hahaha, du slår alla rekord… grin.gif grin.gif grin.gif

Fenor är ett jäkla meck, tror inte jag har en enda fena som passat direkt från shoppen!!!

• tdk

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 17:43

Jooooo. Powerboxarna tycker jag alltid passar.. Men dessa jävla us boxarna har man ju fått slipa till varje fena typ..:S
    Men det va ju en bra dag för vissa iaf. Haha!

• the_novice

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 18:06

Tycker inte powerbox fenor passar bättre än ngt annat, däremot så kanske det är mindre känsligt för dimensionerna eftersom fenan alltid sitter på plats, men frågan är om det blir en slät övergång mot brädan eller inte?
    Är det riktigt så skall det vara tajt passning mot sidorna men samtidigt så skall fenan även bottna på höjden, annars riskerar man att boxen sprängs isär vid grundkänning…

• lars_k

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 21:50

Åfaan. När kom vinden i Vilshärad? Vi var där kl 1000 men det var skitkass då. Så vi drog vidare ner till Kåseberga. Dock lite för onshore där så det blev några timmar i Abbekås istället. 4.5, sideshore och 1.5m. Helt OK.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 22:30

ca kl 14-15.30 Vilshärad.
    Full planing med 4,4 och 65 liters hårdvindsvågis i superfina vågor och perfekt riktning.
    /hc

• mattap

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 14:55

Fa fan…tror aldrig jag har skrattat så mkt framför datorn som när jag läste Rambos inlägg laugh.gif

Tvinga tom tjejen att läsa det för jag tyckte det var så roligt.

Tack för att du livade upp mig i min hemska bakfylla!!!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framsidan imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.