Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Från rishög till pärla
-
Stackarn har inte kunnat bygga på bussen på 3 veckor…. han är på GC.
/adde
-
Jo det måste kännas tungt, vara tvungen att stå ut nere i värmen och vinden och inte kunna vara hemma i snön och bygga på bussen i ett kallt garage.
-
Japp, tidsmässigt är det absolut daz för en uppdatering, problemet är bara att det inte hänt något sen senast, gubben som ska svetsa rosten segar som satan, men jag lovar att underätta er så fort nåt händer, tro inte att jag skitit i tråden =)
måste slagga, kom precis hem..
peace. -
Bra!
Har du fixat nåt mer än det du skrev i det första inlägget?
Om allt går som det ska ska jag nämnligen köpa en likadan buss imorrn och skulle gärna få lite mer info.Tobbe
-
TaBi då förväntar vi oss en liknande tråd eller nått på din presentation från din sida.
ett tips, vat inte om du ahr vart där men annars, gå in på
http://www.typ2-klubben.com
och kolla in deras köptips.Jag har blivit alltmer pessimistisk vad det gäller folkorna sen jag läste det tyvärr, men det mesta är nog sant, det är ju sakkunniga killar.
-
nu borde det var ajätte hög tid för fortsättnig på historien
eller -
Den ska levereras till rostlagningen på söndag, annars händer det ingenting.
Jag återkommer
-
Efter många förseningar är äntligen bussen tillbaka efter rostlagningen. Ska ta bilder på det så fort jag får tid! men just nu kommer ju såklart windsurfingen i första hand.
-
här kommer bilder på bussen som den är just nu
rostlagad
slipad
spacklad -
ser bra ut!! jag hoppas en vända till lackarn e inbokad oxå!
nåt gjort inuti än?det blev ingen surfbuss för min del tyvärr…! en stylad och trimmad porscheblå 245a blev det istället!!
tobbe
-
Hur ser din budget ut ??
Om man tänker sig din buss färdig med allt som du planerat, hur mycket tror du det kommer att gå på ???
Om man räknar alla kostnader förutom din egen nerlagda arbetstid ??
Skulle vara intressant att få veta.
Själv fegade jag ur och åkte ner till en liten stad som heter Schweinfurt (jo faktist nära Frakfurt f.ö) och köpte en färdig inredd Westfalia California Coach av 93 års modell.
Är helnöjd, det sitter en 5-cyl 2.4 liters diesel(77hk) i den som faktist inte drar mer än strax över 0,8 om man puttrar fram i 85-90.
Lycka till den blir säkert fin när den är klar (såg ju hyffs ut redan innan)
Erik G
Logga in för att svara.