Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Från rishög till pärla

• karapp

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:18

Vad fick du pröjsa för din buss från tyskland erik g?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 18:00

15300 Euro ganska mycket pengar…Men det är en Syncro och den är/var i fantastiskt gott skick bara en långtidsägare ALLA servicar gjorda och när jag hämtade den hade den gått 13800 mil.
    Kolla på http://www.mobile.de det finns massor med campingbussar därnere och sen så brukar dom vara ganska rostfria jag tror inte dom saltar så mycket därnere?
    Det tillkommer en del avgifter såsom utförsel ur tyska registret, försäkring för hemfärd, interimsskyltar (runt 2500kr allt). Sen när du kommer hem så kommer det på 2500 kr för Reg. besiktning 1500 kr skrotnings avgift.
    SE UPP med följande: om du /ni tar in en buss med Gasolspis/värmare så måste den gastestas och det är dyrt tror det kostar mellan 6 till 10 tusen. Min spis går på T-röd så jag slapp det
    Kolla även upp ordentligt vilken årsmodell du tar och därmed vilken skatteklass den hamnar i!! Min 93:a gick in i klassen husbil vilket ger låg skatt samma som lätt lastbil!:-D
    Jag är än så länge helnöjd och önskar jag hade köpt en tidigare, de flesta lösningarna i bussen är topp och man kan faktist sova hela fyra pers om man fäller upp Poptoppen, sen är det kök med diskbänk, vattenkran o tank, E-lux kylskåp, uppfällbart bord, vridbara pilotsitsar Timerstyrd Ebersprächer osv osv..
    Var i Nov Dec iväg och vågsurfade i 5 veckor i Norge och bodde hela tiden i bussen allt funkade helt ok.
    Lycka till och har du några fler undringar så fråga på, Skall se om jag kan bidra med nåra bilder i framtiden när jag blir lite mer vän med min dator

• tobba

Medlem
    14 januari, 2004 vid 18:48

Du hittade ingen jobbigare bild att ha på din användre eller? Schysst buss föresten, blir nog kanon det där!

• adde

Medlem
    15 januari, 2004 vid 08:05

Gissar att Peter inte kommer svara på så många frågor den närmaste tiden då han oförskämt nog flög till El Yaque igår (onsdag 14/1-2004) tror jag bestämt.

/adde

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Från rishög till pärla

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.