Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › frankrike????
-
frankrike????
Publicerad av anonym-anvandare på 22 mars, 2000 vid 22:31var när hur . är det någon som har fått någon bra våg segling.Har själv åkt
den the west side inte så spännande med segel ialla fall. tips…anonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Finns ett ställe som heter ‘Carro’ precis utanför Marseille som kan ge down the line segling under vintern, nov-mar. Har inte varit där själv, men tyska Surf har (naturligtvis) skrivit om det (kommer inte ihåg när bara).
/johan_g
-
Jupp Carro kan vara bra. Stannade till där på väg till Almanarre. Då var det dock allt för mycket vind, drygt masthögt och en otroligt stark sidström. Ganska svårseglad med andra ord så det blev mest tvättmaskin och vi åkte vidare till Almanarre. Kan kolla resan HÄR
-
Imponerande reportage – hade jag helt missat.
Skall tydligen vara bra på våren också på Corsica, vad det nu heter där…
/johan_g
-
SAHLÉNS BEG. VW DELAR
Henriksdalsringen 89, 131 32 NACKA
08-615 21 41 -
Planerar en längre bil-Surf-tripp i Europa och Medelhavet nästa år. Ett måste är S.t. Jean-de-Luz (Biscaya nära spanska gränsen) på väg ned mot Guincho, sen Tarifa, sen………………
Har sett har några av de mest spektakulära windsurfingbilder som någonsin tagits därifrån. 40 meter gigantiska berg av skum precis utanför vågbrytaren och två surfare innanför. Totalt sjukt. Jag bara måste se det stället live även om det är flatvatten.
Har nån seglat där innanför vågbrytaren i storm?Jag kommer däremot inte att åka till franska kusten mot medelhavet av ett enda skäl: Jag vill behålla mina grejor.
-
-
He he, så du lästa oxå Surf -97…
även jag stannade till och kollade vågbrytarna i S.t. Jean-de-Luz
men kan tyvärr meddela att det sällan blåser inne i biscaya, vinden
tycks stanna kvar ute i bukten. -
Ja har man sett dom bilderna så bara måste man åka dit och i alla fall ha sett platsen själv.
Men Tarifa och Mallis (sen höst) hägrar
Logga in för att svara.