Senaste nytt Forums Vågsurfing Frankrike i augusti, good shit?

• Frankrike i augusti, good shit?

Publicerad av wickedbad på 31 mars, 2008 vid 12:05

Tjena foks,

jag ska köpa en van o köra ner längs Frankrikes kust under augusti. Någon som kan rekomendera bra ställen för vågsurf? Hade tänkt att arbeta mig ner mot bearizz.

ps. Någon som har en billig van att sälja?

simma lungt

backdoor_goran svarade 16 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • surfgurux

Medlem
    18 april, 2008 vid 06:38

Hej!

Jag har varit nåra gånger i Biarritz å runtom, både me Van å flyg.
    Kan bara säga, undvik Augusti om du kan 🙂 Mycke folk = Torgskräck varning på Lineupen, dock lite tips:

1 – GrandPlage i Biarritz samt de 2 mindre ställena mitt i Biarritz e helsjukt packade på dan (gå ut tidigt eller sent)
    2 – Om du kör 40 min norrut till PortDeAlbret så har du nästan lika bra vågor där (finns 3 spots) fast mindre turister, i Oktober är det heltomt, dock har UCPA ett av sina center här.
    3 – Inte varit där än (ska dit i Oktober) men hört LaCanau ska vara grymt bra åxå, lång strand med flera spots ligger än mer norrut om Biarritz

Sen har du inte långt från Biarritz te SanSebastian i Spanien som åxå ska va bra, körde bara förbi där på väg till Portugal å Moledo för lite Windsurf 🙂

Andra har säkert bättre tips, men detta kanske du har lite nytta av….

Hepp !

• backdoor_goran

Medlem
    12 maj, 2008 vid 09:10

20 juli – 20 augusti är det sjukt mycket folk runt Biarritz, så sätter man surfet i fokus så vänta lite med resan. Vill man ha bra party och ok surf, så är det helrätt period.

September är annars bästa månaden om du vill ha lite större swell och ädå fint väder…

Ha det gott
    //Göran

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Frankrike i augusti, good shit?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.