Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Franska Atlantkusten…

• Franska Atlantkusten…

Publicerad av ledog på 30 juni, 2003 vid 08:42

Far från senterena upp till La Rochelle i början av augusti. Skulle vara tacksam över tips om goda spots.
    Gott vore med milslånga bananstränder 🙂

Le Dog

kitemaster svarade 21 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mag

Medlem
    30 juni, 2003 vid 08:52

Och jag åker till södra kusten, Biarittz – Bordeaux och är tacksam för alla tips. Tror att UCPS har kitekurser i Benodet och något mer ställe. Vi tänkte dock åka runt själva och leta vågor/vind.

/Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 17:18

Kanske kommer detta lite sent… men jag var på îl de ré som ligger utanför La Rochelle förra sommaren. Mil med breda stränder, kan blåsa upp lite mkt, men riktigt fint vid ebb. Går att åka i alla vindriktningar.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 19:12

Tack ändå… får ta båten dit nästa sommar…

• kitemaster

Medlem
    2 september, 2003 vid 15:41

Jag har bott i Biarritz till och från sammanlagt tre månader och skulle säga att det är inte idealet för kitesurfing, men om det väl brallar på och är onshore (vilket det sällan är) så går det mycket bra att surfa där (förutsatt att du är van och kan ta bra höjd). Om det skulle blåsa offshore är det ju bara att ta av stropparna på längsta brädan och rippa tubes!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Franska Atlantkusten…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.