Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fredag i stockholm
-
E lite inne på samma sak, har inte riktigt utrustningen för stora vågor just nu o tycker dessutom att det e för jävla kallt i vattnet. Men lite lätt freestylesegling ska nog gå.
Frågan är bara var det e bra. Erstaviken e platt på väst men blir rätt byig om det blir sydväst. fördelen för mig e att det blir nära hem till bastun..
Andra spots som funkar? -
jo det e klart, men det e inte säkert jag har tid att åka så långt. ska kolla upp det.
e det nån som ska köra där eller kör alla stenstranden? -
Om du tänkte köra kärringviken är jag fett på. Känner mig inte manad att sticka ut i vågorna på STEN stranden. Vore jävligt kul med sällskap i kärringviken, men jag kommer inte att åka dit om inte non annan kör i kärringviken.
-
a tyvärr kan jag inte säga säkert än. beror lite på några andra o på vädret imorgon. Regnet ska tydligen komma på morgonen och sen kanske det blir sol men det e ju inte säkert att det blir så varmt.
Jag skriver här om och var jag åker. -
Jag e heltänd nu!!! Ska ju bli 7-11 grader och uppehåll, som svensk sommar ju!!!!! Brorsan å jag drar till Torö. Om stenstranden verkar stygg, kan man ju alltid köra i kärringviken!
Bilen e lastad!
/Fjant
-
HELVETE!!!! Varför har jag ingen mast-djävul????
Ser juh för bra ut för att missa!livet är bra surt ibland asså……………..
-
hur mycket neoprene har ni på er?
jag har ingen np väst än utan kör vanlig 2mm huva o biltema handskar samt våtsockor i skorna.borde räcka tycker jag.
ska alla dra till torö eller? -
Jag kör semitorr med rashgard under. Vinterdojjor, öppna handskar samt tjock luva. Brorsan kör med en väst-luva kombi av tunn neopren. Flytväst är bra vid den här årstiden, spar mycket energi då du simmar mycket lättare och håller värmen bättre.
Torö är mycket bra vid stark SV. Vågar man går man ut vid stenstranden, annars kör man i viken. Där är det långgrunt och plattvatten, samt bra skydd om nåt skulle pajja, då det inte blir så långt att simma.
Det verkar bli åtminstone 4 pers där i morgon. Brorsan och jag, å sen skulle väl filip och niklas komma också!
/Fjant
-
a en rash kan jag ju ta också. jag e ute efter rätt platt vatten så jag e nog i viken om jag kör. Kanske drar till stranden för att fota om det e bra vågor.
Ingen som ska med från saltis? -
Fan va skönt att det är non mer som är inställd på kärringviken! När är ni ute?
-
Räkna med mig! Undrar bara om jag skulle kunna få nåns nummer som skall dit, då jag aldrig har kört dit själv förut vore det skönt att kunna slå en pling om man kommer vilse? Förresten när är ni där?
-
Brorsan å jag siktar på att vara där till 11-11,30.
Stranden eller viken beror på vinkeln. Är det för onshore vid stranden så kör jag hellre i viken.
Om det är kallt blir det nog också viken, blir så JÄVLA kallt att bli spolad!/Fjant
-
Jag e väl också där vid 1130. om det nu inte är för kallt, då stannar jag hemma o pluggar.
Hoppas fler kommer, ser ut att kunna bli bra, i JANUARI!! (dessutom min tidigaste säsongspremiär i såfall..)Don pedro:
gurras vägbeskrivning med bilder e ju bra: http://www.junkshop.nu/gurra1978/Galleri/Vagbeskrivningar/Toro/index.htmMitt nr e 0736756786 fast jag e dålig på o ge vägbeskrivningar..
Logga in för att svara.