Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fredag surf westcoast!
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst5 november, 2004 vid 09:40shad ap! vill inte höra, snyft..plattvatten med 5.3 VS vågor o 5.3?
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst5 november, 2004 vid 09:42Nej för fanken, å om de nu mojnar litegranna så kommer det igen, kanske en vridning just nu.
Be so sure, det kommer vara drag i åtminstone 6.0Kl 13.00 o frammåt kommer de ösa på.
-
Tänk på att vi losat en timme dagsljus nyss
Det är väl mörkt mellan 16-17 nu, ska man till Apel får man dra tidigt, alternativt segla med pannlampa eller ta en lååååååååååååååång lunch//Glenn – som tycker sommaren är för kort.
-
Det får bli att dra nu vid lunch dårå. Verkar som vi har en vridning och drop just nu men det ska dra på från NV från 13 och framåt så det blir förhoppningsvis några timmar med tryck.
Japp. Det har blivit alldeles för mörkt för snabbt…deppigt värre -
Surfade väl fram till kvart i fem ungefär, fullt tryck i 5.3 på 74 litarn i drygt 3 timmar, jäkligt gött!!!
-
Knatte
Gäst5 november, 2004 vid 22:21Björlanda var sådär idag
Vinden var väldig omväxlande och framförallt frånvarande…
max planing 20 min på 2 timmars surf
Det såg ut att blåsa, men det var inte såååååå…
Rambo? Tog du kort på mig idag? Såg så ut som du fotade inne i fågelviken när jag äntligen planade. -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst5 november, 2004 vid 22:32haha…va det du som planade, i got you on 2 bilder
Körde 5.3 med kasst drag till bra drag, men fy fan va byigt..vinden kom o gick som en annan bäver, o det vridde dessutom nått jävulskt, från sydväst-Nordligt.
Stanande där tills det blev mörkt, så man fick sej ett par minuter med bra drag….om man summerar det helatestar med en bild on Knatte
-
Knatte
Gäst5 november, 2004 vid 22:44Bifogat verkar funka sådääär!
Dagens facit: reva i seglet
Batterierna i GPS:en tog slut. Baterierna i hjälmkameran tog slut innan jag planade alltid är det något teknisk som falerar…
Men hyffsat varmt i vattnet i alla fall -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst5 november, 2004 vid 22:49
du får lägga av med dina hightech pryls o surfa som man skall göra, med hjälp av modernatur..Surt med seglet!
O bilden gick sådär
yaya..
Slänger upp lite bilder från denna dag när konfarmästaren firrat till det.
Logga in för att svara.