Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freerace Nocam

• Freerace Nocam

Publicerad av lumpan på 10 april, 2006 vid 10:02

Ska investera i ett nytt segel kring 7.0 m2.
    Har kikat på lite segel i kategorin freerace nocam.
    Vet dock inte om detta är riktigt rätt för mig.
    Kör på en JP-super X 116 l (05) och vill ha ett både snabbt och lätthanterligt segel.
    Jag seglar mest insjö och som sagt vill jag ha ett segel som är dugligt att åka bode fort med men även kunna leka lite med.
    Ska man kanske istället rikta in sig på ett freeride segel.
    Några intressanta segel är North Crossride, Natrual och Gaastra Matrix. Alla 05:or.

surfen svarade 19 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • oscar

Medlem
    10 april, 2006 vid 10:47

Det finns många typer av freeridesegel med olika användningsområden. Vill du åka fort och även tricka lite som t ex Vulcans, spock, framåtloop, 360s upwind 360 duckgippar mm så är ju ett super X-segel att föredra. Kolla in Gaastra Remedy, Mauisails Switch, North Crossride, Neil Pryde Saber. Dessa används i världscupen i super X då man måste köra på standardprylar.

Går du över på mer tradionella freeridesegel typ Natural, Excess Matrix så tappar du lite i prestanda men får ett lite lägre pris.

• surfen

Medlem
    10 april, 2006 vid 11:04

Kolla in detta, http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=24
    Challanger Liquido/Fluido billiga 06 och billigare 05or.
    Kommer själv att köra på Fluido 7,3 och Liquido 6,2m² som FreeRace/ride segel på en Exocet Scross93 och en Goya FXR105 det tror jag blir mumma för mig, Mälaren/Ekoln och Haga Park kommer jag att nyttja prylarna mest.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freerace Nocam

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.