Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freeridebräda

• Freeridebräda

Publicerad av Oregistrerad på 16 mars, 2008 vid 21:30

Hej,

Jag undrar om det finns någon som har några bra tips på vad jag ska köpa mej för bräda/rigg. Jag har tidigare surfat en del på sent 90-tal o början på 2000-talet. Kommer segla på ostkusten och även en hel del på mälaren. Är ingen vågkille utan vill bara kunna vara ute ofta och kunna segla de flesta förhållanden. Jag väger 78 kg.

bicless svarade 16 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Oregistrerad

Gäst
    16 mars, 2008 vid 21:34

Hej
    Du ska ha en 120l freeridebräda, märke inte så viktigt, nyare än 2003, en 7.0 rigg, en 6.0 rigg och en 5,3 rigg, med passande mast o bom, samt en 30 fena som passar bra med 6.0 och 5,3. Då är du kittad 🙂

@Oregistrerad 452227 wrote:

Hej,

Jag undrar om det finns någon som har några bra tips på vad jag ska köpa mej för bräda/rigg. Jag har tidigare surfat en del på sent 90-tal o början på 2000-talet. Kommer segla på ostkusten och även en hel del på mälaren. Är ingen vågkille utan vill bara kunna vara ute ofta och kunna segla de flesta förhållanden. Jag väger 78 kg.

• bicless

Medlem
    16 mars, 2008 vid 21:48

Ja, eller så kan du lägga på några liter. Mälaren och ostkusten är ojämna förhållanden så många har en 130-150 liters för att kunna surfa vindfattigare dagar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freeridebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.