Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle 02-Vad välja?

• Freestyle 02-Vad välja?

Publicerad av anonym-anvandare på 2 maj, 2002 vid 16:15

Är det någon som testat årets brädor. Vet inte vad jag skall välja men kör idag på en 105 liters Fanatic gecko-96, väger 85+. Vill lära mig spinloop, vulcan, etc. Kör i Mälaren för det mesta.

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2002 vid 17:03

fanatic skate är iallafall snygg som smör.

• peter-andersson

Medlem
    2 maj, 2002 vid 19:28

Tja,
    fick min starboard freestyle extreme 116 för några dagar sen. Har iofs bara hunnit testa den 2 ggr, en gång med 5.4 och en gång med 6.7 och de första intrycken är DEN ÄR GRYM. 6.5 kg hamnade min wood på med stroppar =)

• dude

Medlem
    2 maj, 2002 vid 19:34

Tjenare Peter!

Jag undrar vad det är för mått på den, som bredd t ex, och även längd för nyfikenhetens skull. Det viktigaste jag är intresserad av är egentligen vilken segelstorlek du skulle säga var ultimat för just den brädan!

Hälsningar,

Niklas

• peter-andersson

Medlem
    3 maj, 2002 vid 14:33

Tja,
    måtten är 258*62 tror jag, 116 liter.

har bara testat den med 5.4 och 6.7, dessutom bara 2 ggr, så jag kan tyvärr inte riktigt uttala mig om vilken segel storlek som är bäst. men jag kan återkomma när jag har mer referenser!

MVH
    Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2002 vid 18:32

En flying pig och ett boxer. då lär du nog spinnloopa ganska snart.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2002 vid 19:22

Ja, Naish Flying Pig är djävligt grym.
    Ruskig pop och hur lätt som helst att snurra runt i volcanos och spocks. Detta tack vare att den är så kort, endast 239cm. Och ändå är den riktigt lättseglad fast det känns lite skumt i början.
    Har kört den ett tag nu och är hur nöjd som helst!
    Om du är sugen på att lära dig volcanos så sattsa på piggen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle 02-Vad välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.