Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Freestyle 02-Vad välja?
-
Freestyle 02-Vad välja?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 maj, 2002 vid 16:15Är det någon som testat årets brädor. Vet inte vad jag skall välja men kör idag på en 105 liters Fanatic gecko-96, väger 85+. Vill lära mig spinloop, vulcan, etc. Kör i Mälaren för det mesta.
anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tja,
fick min starboard freestyle extreme 116 för några dagar sen. Har iofs bara hunnit testa den 2 ggr, en gång med 5.4 och en gång med 6.7 och de första intrycken är DEN ÄR GRYM. 6.5 kg hamnade min wood på med stroppar =) -
Tjenare Peter!
Jag undrar vad det är för mått på den, som bredd t ex, och även längd för nyfikenhetens skull. Det viktigaste jag är intresserad av är egentligen vilken segelstorlek du skulle säga var ultimat för just den brädan!
Hälsningar,
Niklas
-
Tja,
måtten är 258*62 tror jag, 116 liter.har bara testat den med 5.4 och 6.7, dessutom bara 2 ggr, så jag kan tyvärr inte riktigt uttala mig om vilken segel storlek som är bäst. men jag kan återkomma när jag har mer referenser!
MVH
Peter -
En flying pig och ett boxer. då lär du nog spinnloopa ganska snart.
-
Ja, Naish Flying Pig är djävligt grym.
Ruskig pop och hur lätt som helst att snurra runt i volcanos och spocks. Detta tack vare att den är så kort, endast 239cm. Och ändå är den riktigt lättseglad fast det känns lite skumt i början.
Har kört den ett tag nu och är hur nöjd som helst!
Om du är sugen på att lära dig volcanos så sattsa på piggen!
Logga in för att svara.