• freestyle

Publicerad av sebbe87 på 6 mars, 2007 vid 18:13

Hej på er alla surfare!

Jag har några funderingar på hur man får folk att bli intresserade av freestyle.
    Jag tycker själv att åka bana inte är intressant eftersom svänga lär man sig ganska fort och sen händer det inte så mycket mera. Hur ser det ut på freestylefronten i Sverige??

Det som gör mig intresserad av freestyle är själva utmaningen, man får verkligen ligga i för att lyckas sätta det man tränar inför.

hur är det med intresset för nybörjare? är det så att många prövar en gång sen är det över???

sebbe87 svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • stickan

Medlem
    6 mars, 2007 vid 20:39

Vi får väl gör så gott vi kan för att inspirera våra nybröjare när vi själva är på vattnet!

Mvh Stefan

• sebbe87

Medlem
    6 mars, 2007 vid 21:41

det är klart vi ska göra det!

• rasmus_w

Medlem
    6 mars, 2007 vid 22:20

Gör ett och annat trick som nybörjare någorlunda lätt kan prova och begripa är väl ett tips. Sen lär du bara inspirera de som gillar sånt. Jag tycker freestyle ibland kan påminna om de där 14-åriga kidsen som ägnar hela dagen åt att hoppa uppför och nedför en trottoarkant med sin skateboard och känner mig i allmänhet mer lockad av vågsegling och slalom, sånär som på enstaka tricks. Det lär bli lika lite freestylare av mig som det blir speedare av dig.

• sebbe87

Medlem
    7 mars, 2007 vid 16:17

det var inte riktigt så jag menade. Jag vill knepa ut hur man får fler att börja vindsurfa.

Det finns så många olika brädor nu, det blir svårt att tävla mot varandra för det finns så många olika klasser.

I freestyle spelar det inge rulle vilken bräda man har, där utgår man efter manövrarna.

• rasmus_w

Medlem
    7 mars, 2007 vid 16:46

Det spelar alltid roll vilken bräda man har. Freestyle är inte ett dugg annorlunda. Visst, du får samma poäng om du gör en spock 540 på en freetyleplanka som på en formula eller en speedbräda men nåt säger mig att de flesta har aningen lättare att sätta spocken på freestyleplankan.

• sebbe87

Medlem
    7 mars, 2007 vid 17:14

det är ju klart att en freestylebräda är lättare, den är ju gjort för sånt, jag vet nog allt hur svårt det är att försöka gör att tricks på en smal slalombräda. har själv kört på en sån innan jag skaffade mig en freestylebräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.