Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle 29-30 Maj

• Freestyle 29-30 Maj

Publicerad av andreasalm på 19 maj, 2010 vid 08:49

Nå, GWC och andra inblandade, ska vi försöka köra något helgen 29-30?
    Hur många är det som är sugna? Ska vi satsa på Klagshamn och sedan flytta tävlingen om prognosen ser bättre ut någon annanstans?

Tack för senast!

/ Andreas

hasse4 svarade 14 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • lillhagen

Medlem
    19 maj, 2010 vid 09:56

Skulle precis gå ut med en intresse tråd om detta. Det är ju inte så lång framförhållning tyvärr och det beror på att jag försöker få till något med sponsorer först för att skapa en attraktiv tävling och cup.

Men jag tycker ändå att vi försöker köra tävling för att få igång det hela! Det är speed tävling samma helg i Klagshamn och jag tycker vi utgår från att köra där men skulle det vara bra prognos någon annanstans så flyttar vi. I så fall tar vi beslut om det några dagar innan. Det märktes ju tydligt på Öland att folk dyker inte upp om inte prognosen är lovande.

Så ni som är intresserade hojta till här så vi får en ungefärlig uppfattning om hur många vi kan bli!

//Henrik

• s-1441

Medlem
    19 maj, 2010 vid 09:57

Jag kan tyvär bara på lördagen. hade varit bra om vi sätter klagshamn som ursprungligt sedan ändrar det dit det blåser. för jag kommer bara om prognosen ser bra ut denna gången! så hade varit gött om vi kunde vara där det blåser så vi kunde köra en singel på lördagen ! 🙂

• karapp

Medlem
    19 maj, 2010 vid 10:59

Jag kommer!

Tycker också som ovan, vi har utgångspunkt klagshamn men ser prognosen bättre ut någon annan stans i Sverige så tycker jag vi flyttar tävlingen.

Var tävlingen skall vara får vi nog spika typ torsdagen innan?

Blir det vind uppe i gbgtrakten ställer självklart GWC upp, vi har tutor, flaggor m.m m.m som vi kan ta med om vi kör tävlingen på något annat ställe.

• jester

Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:42

Mitt tips är att inte sova när det blåser nästa gång… 🙂

• lillhagen

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:05

De efterklokas klubb är stor och experterna på stranden är många… 🙂

Nu beslutade vi att inte gå upp tidigt och istället satsa på den prognos för eftermiddagen som var minst lika bra som prognosen för morgonen. Vi fick fin segling men tyvärr räckte det inte för hela tävlingen men vi var nöjda med det vi fick…

• s66

Medlem
    19 maj, 2010 vid 16:00
    Lillhagen;612597 wrote:
    De efterklokas klubb är stor och experterna på stranden är många… 🙂

Nu beslutade vi att inte gå upp tidigt och istället satsa på den prognos för eftermiddagen som var minst lika bra som prognosen för morgonen. Vi fick fin segling men tyvärr räckte det inte för hela tävlingen men vi var nöjda med det vi fick…

Den enda prognos där det fanns chans för vind va på förmiddagen mellan 6 och 10 och därefter avtagande…det visste alla, därav så speedarna körde mellan dessa klockslag.
    Mitt enda ord för hur tävlingsarrangörerna gick tillväga är…pinsamt!

// Andreas

• donpedro

Medlem
    19 maj, 2010 vid 17:31

Jag e på!

• flikka

Medlem
    19 maj, 2010 vid 20:39
    donpedro;612619 wrote:
    Jag e på!

Jag också!

• kelso

Medlem
    21 maj, 2010 vid 08:49

Jag tycker i alla fall att det var en grym helg på Öland! Vi jagade vind och fick ett antal fina heat. Hade vinden varit lite bättre hade det blivit fett ladd:) Ser fram emot kommande tävlingar!

• speedkenta

Medlem
    21 maj, 2010 vid 14:30

Jag är av

• hasse4

Medlem
    21 maj, 2010 vid 14:36

Jag hoppas på vind!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle 29-30 Maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.