-
Freestyle bräda?
Hej! Jag var på LBWS Fullt Ös i söndags och så kom vi in på olika brädtyper och vem som hade vad etc. Då sa jag att jag självklart skulle köpa bräda till vintern. Sedan sa säkert 4 personer exakt samma sak. En av de personerna var instruktör på kursen som jag gick i somras, så han borde ju ha lite aning om hur jag ligger till kunskapsmässigt. Efter kursen har jag dock surfat mer och mer och just nu kan man säga ungefär…
Planar säkert, har koll på brädan.
Hänger i sele hela tiden utom när jag svänger (När det behövs, såklart.)
Slår utan problem.
Gippar utan problem med segel upp till 6.0kvm storlek. (har inte prövat större :wink:)
Har seglat 155 liters freeride bräda, gick super även fast den kändes lite konstig att plana med. Har seglat 139(?) liters bräda i megakassa förhållanden, lyckades ändå segla det mesta av tiden. (första gången på en 139(?):a)Väger typ 67 kg.
typ 1.75 lång…Jo i alla fall… Alla 4 personer sa att jag inte skulle köpa någon freeride bräda som de flesta gör, utan köpa en Freestyle bräda eller en Freestyle/våg på runt 100 liter, och en linje(heter det så?) segel från samma tillverkare i olika storlekar.. Så min fråga är egentligen, inte för att jag tvivlar på de som personerna sa utan mest för att få så många svar som möjligt. Tacksam för svar!
//Petter
EDIT: Det blir ju min första egna bräda då.
Logga in för att svara.