Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Freestyle-brädor i stark vind
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Freestyle-brädor i stark vind
v-thun svarade 14 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
-
Bra instick….. får oxå känslan av att 110-115 kan räcka…. denna dära naishen är ju lite ditåt…. känner rent instinktivt att en 100litare för mig med de få riktiga blåshåls besöken bara skulle stå…. men uppåt 110-115 så är det ju ändå ett kliv upp till 130l. Det som jag vill åt är en kortare…får för mig att jag med mina 187cm kan kontrollera en sådan lättare trots bredden då…. kanske är det mer psykologiskt…. sen spelar ju vikten in oxå men naishen är ganska lätt…..
Intressant med externt shapande…..dock så är det frekvensen av användandet som kanske avskräcker mig där…. jag får fundera vidare…
Men det verkar ju helt klart vara så att till hjälmare/mälare vatten så kan en fsw variant vara helt oki för det jag iallfall känner för….. .lite ramptryck, svänga och bumpa på.Tack igen för insticken och en bra tråd som dök upp i rätt tid 🙂
/mac:grin:
-
dr Masse;630323 wrote:Faen vet. En 115 liters freestyle borde funka.
Jo jag skulle gärna vilja testa, men stora hightechfreestyles är ju inte något som direkt brukar ingå i butikernas testsortiment kan jag tro. Jag var inne på surfers uthyrning i Varberg i somras och brädorna där var ju direkt deprimerande. Kollade med Fahlens i Lejet men de hade heller inget större FSWigt att testa.
Att du klarar dig med 20 plusliter förstår jag då jag (mot bättre vetande) är procenträknare;-). Mr Rambo har ju dock 65kg och 100 liter utan att lida.MacEdu;630328 wrote:Det som jag vill åt är en kortare…
sen spelar ju vikten in oxåGoyan är ju 236 och väger inte speciellt mycket? Kan du hålla 90-92 så är det nog ett kanonalternativ om du vill hålla ner volymen.
-
Hålla 90-92…..du här kommer inget gubbfläsk, snart börjar ju rodden och hockeysäsongen är igång med….överkropp blir till underkropp…. beeeen asså 🙂
Well…….. vi får hålla igång tråden och kika på nya tips som kan slinka in…men som sagt jag känner att i det träsket där vi surfar så måste det vara 20l tillgodo….. fan man är ju inte vig nog längre att göra en mastuppdragning med tvärställning på brädan längre…. tror ljumsken gick i somras när jag slapp våtdräkt mm….mama mia…. och höger vattenstart är katastrof med ljumsken 🙂
köper eller hittar jag ngt svenne så är du den förste som skall få testa den….inga problem!
/mac
-
Tjena!!
De snackas mycket om 100 liters freestyles men vilka använder egentligen de som ligger på 90 liter? Har surfat tre säsonger på min 109 liters JP freestyle och med mina 65 kg känns den alldeles för stor i många sammanhang.
Är verkligen sugen på att gå ner i storlek men vågar jag satsa på en 90 litare. Blir det i så fall onödigt svårt att lära sig nya tricks? Har en 68 liters vågis så ja e inte främmande för mindre brädor.
Kanske nån som är öppen för ett byte?:P
Logga in för att svara.