Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Freestyle eller Freeride?
-
UDOO! Är det en så dålig dag eller gnällvecka kanske??Duskriver ju verkligen intelligenta och genomtänkta inlägg!!
Jag har väl inte nämnt ….. på länge förutom att jag råkade nämna vilken bom killen hade i Kraschfilmen..Annars kan jag väl inte rekommendera ngt annat än det jag kör på och testat själv.. -
Får tacka så mycket för de tre första svaren. Sen är det väl inte så mycket att gnälla över hur många inlägg man har här o där, själv är man anonymous av just den orsaken. Konfen är ju surfdagis på vintern för oss som räknar minuterna till nästa sässong. Rock on!!
-
UDOO rockar fett!!
Det är bra sätt den lilla North räkan på plats……
Killen snackar ju om vågprylar och seglar i västerås hmm jag trodde att ni bara fikade på dom bräddgraderna, det lär ju ialla fall vara svårt att hitta några bra vågor i den lilla pölen -
Jag tycker att västerås duger bra på veckodagarna men åker gärna ett par mil för att få vågor när kuling utlovas..kan rekommendera Rullsand på NV(babord) och NO(styrbord)..
-
Rullsand? Segla i Vilshärad så du får lite riktiga vågor…Lite 4m sideoff kanske!
-
Har redan testat Vilshärad Haverdal osv. men tycker iallafall att Rullsand är kanon och bra mkt kortare bit att åka klart i Torö klass men utan sten..
-
Men voodoo, nu nämnde du ju rullsand för andra gången på kort tid! Jag känner att jag måste skriva ett inlägg bara därför, och tala om för dig, att man får bara nämna sina favoritsaker högst en gång här på konfen, annars så kommer någon att gnälla, bara för att få skriva ett inlägg, eftersom dom inte kan komma på något bra att skriva. Annars har jag lite tips åt er, som verkar ha svårt att komma på något vettigt att skriva. Vad sägs om: Surfsnack, prylsnack, erfarenheter av olika märken, ALLA har inte följt konfen oavbrutet senaste 2 åren, vissa kanske just har hittat den, då kan det vara bra om en del surfare upprepar sig, så vi också får lite info plus att jag hellre läser att ett märke är bra flera gånger än att nån är si och så dum för att han gillar sitt märke..)
-
Kanon att du rekommenderar alla att åka till Halmstad när det är bra, på så sätt kanske vi slipper tyskträngsel på dom riktigt bra ställena. Tack så mycket.
-
allt detta tjat om North hela tiden har gjort att jag alldrig i hela mitt liv kommer att köpa ett, kollade ett tag på deras freeride men jag köper nog hellre ett
pryde, gaastra eller kanske ett simmer. -
Säg den svensk surfare som inte vet att det är bra i Halmstad stundtals…jag tror inte alltför många vågar ut när det är som bäst heller! Det är ju redan tyskar och danskar där!
-
Freestylebrädorna är inte roliga när det börjar blåsa och det är choppigt, Ta en tex.en RRD Twintip, den är ju platt och bred( för tidig planing) ja visst känns som en gammal slalombräda när det börjar blåsa i ordentligt, Men perfekt om man ska hoppa och snurra runt. men det blir lätt stötigt.
Jämför en freestyle och tex en Flow.266-276 så har nog flow mer att erbjuda.
//King off the fucking lake. -
Håller med helt och hållet. Beträffande Vodoo kan man säga vad man vill,men Rullsand kan bli riktigt bra och tufft.
-
beträffande UDOO! så verkar du ju vara rätt körd!! Kan du inte komma med ngt vettigt utan att nämna mig??Vad ska du skriva nu att du har lite tråkigt eller?Lär dig vattenstarta och väx upp!!
vooodo
Logga in för att svara.