Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Freestyle Klagshamn 29-30 maj
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Freestyle Klagshamn 29-30 maj
lillhagen svarade 14 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 44 Svar
-
Det är helt fel helg att ha tävling på.
ni har väll inte missat Försvarsmaktsdagarna på karlberg 29 maj? 🙂
där är jag fast i tältet för Strilbataljonen. önskar lite sympati. -
Militären;613804 wrote:Det är helt fel helg att ha tävling på.
ni har väll inte missat Försvarsmaktsdagarna på karlberg 29 maj? 🙂
där är jag fast i tältet för Strilbataljonen. önskar lite sympati.Kan du ställa upp ett par JAS med motorerna på mot ett lämpligt vattenhål så kör vi tävlingen hos dig! Kanske bättre med en helikopter dock för annars smälter väl seglena… 😉
-
tws;613802 wrote:Oooof 7 timer i bil fra Oslo. Tror jeg foretrekker å fly. Er vel flyplass i Malmø.
Det är väl motorväg hela vägen? Från Göteborg går det på 3 timmar utan problem… Och för er är det ju ganska billigt att köra för fort i Sverige 😀
Vi får väl se vart det lutar åt… Bra prognoser på flera håll nu
-
Jag tycker utan tvekan Haga, sol och vind och så kan jag också vara med, annars kommer dom ha en odräglig Emmi på min bal under lördagskvällen. Min röst ligger på Haga!!
-
Alla prognoser nu på förmiddagen visar bra med vind på lördag morgon och förmiddag på de flesta ställena kring kusten. I Göteborg verkar vinden ligga kvar hela dagen medan det avtar ganska tidigt längre söderut… Söndag ser sådär ut så hade vart bra att kunna genomföra tävlingen så fort som möjligt på lördag fm, vart vi nu än bestämmer för ställe.
Vi väntar in eftermiddagens prognoser och tar ett beslut ikväll!
//Henrik
-
Enligt windguru så verkar ju Torhamn se bäst ut !? på lördagen…
-
helt klart ! där ska de vara helt soligt också! sen trycker de extra där också ! jag ser helst att tävlingen hamnar antingen torhamn, haga eller klagshamn!
-
det kommer bli så jäkla bra i torhamn på lördag ! sorry för dubbelinlägg !
-
Senaste prognosen från SMHI stödjer Torhamns gänget… 🙂 Och windguru är ju galet bra för Torhamn, hur bra stämmer windguru för Torhamn??
-
Om vindgurun visar bra vind så blir de ännu bättre i torhamn för windgurun visar ALLTID mindre vind än vad det blir ! kan säga att de är ett helt sjukt bra ställe för freestyle och de har jag sagt innan ! de kommer bli vind i torhamn iaf ! 🙂
-
Lika långt att köra till Torhamn som till Haga från Göteborg. Hur är det med boende där omkring, vet du om det finns vandrarhem eller dylikt?
-
För att göra beslutet enkelt så ser den nya prognosen från DMI helt grym ut för västkusten… 🙂
Tycker det står mellan Torhamn och Fiskebäck nu, så vad säger ni? Vilket fall som helst så kör vi tävling endast på lördagen…
//Henrik
Logga in för att svara.