Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestyle planka -05?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2005 vid 10:49

har en skate 05:a och är mycket nöjd med den. Tycker däremot att just padsen kunde varit bättre. Känns sträva på land men när man kör barfota upplever jag dom som ganska hala vilket är synd för att köra barfota är så grymt mycket skönare.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2005 vid 12:01

i have a chilli 2005 99l for sale if you are interested
    [7500 skr]
    eric69tout@hotmail.com

• pelle_o

Medlem
    24 november, 2005 vid 12:27

Det som förstör brädorna är oftast masten eller andra hårda föremål och då kvittar det vilket brädmärke man har.Undviker du proedition så kan lungt välja en JP.Har själv en 100liters freestyle och det är svårt att hitta fel på den smile.gif.
    Pelle

• _alexander

Medlem
    24 november, 2005 vid 14:28

jp om du vill så sålt den snabbt vilken kan va en fördel in these days laugh.gif

• dr-masse

Medlem
    24 november, 2005 vid 16:01

Jo, de var lite hårda. Men jag upplevde inte något problem vid barfotaåkning. Tänkte inte ens på det. Men det är möjligt att kombinationen stroppar/pads var lite vassare på min Joker, nu när jag tänker till.

Fast känns rätt mycket som ett lyxproblem… 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2005 vid 16:12

Tyvärr är det så enkelt att chilli är den enda brädan som duger till dig.
    Mvh
    Ola

• herodude

Medlem
    24 november, 2005 vid 17:37

haha det är såpass asso? den verkar grymm, men är den något å ha när man ska lära sig volcanos o.s.v.?

ang padsen så har du nog rätt i det, är nog inte något man tänker på på vattnet kanske, den verkar grymm faktiskt. :s usch det här är svinsvårt, rrd’n verkar grymm den med ju.:o

• clemens

Medlem
    24 november, 2005 vid 18:41

Rrd:n är lätt den fetaste plankan. Finns ingen annan bräda som har armar ju!
    Kan göra allt åt dig, köra bil, laga mat, servera te, you name it!

• herodude

Medlem
    24 november, 2005 vid 20:17

faaan vad nice, lär ju vara billigare än att beställa hem en ryska som gör det åt en också blush.gif blush.gif

• vinta_kestrel

Medlem
    27 november, 2005 vid 07:45

Klart det är svårt för dig Pelle, för att nåt ska gå sönder krävs ju att man satsar lite wink.gif

Starboard FreeSex’ nos är i alla fall extremt hållbar. Två cheeserolls med bottenkänning i Ivösjön och inte ens skråma. Men så är den ju inte lika lätt (och ömtålig) som JP är heller.

• herodude

Medlem
    27 november, 2005 vid 15:32

Svar till:

Klart det är svårt för dig Pelle, för att nåt ska gå sönder krävs ju att man satsar lite wink.gif

Starboard FreeSex’ nos är i alla fall extremt hållbar. Två cheeserolls med bottenkänning i Ivösjön och inte ens skråma. Men så är den ju inte lika lätt (och ömtålig) som JP är heller.

[/ QUOTE ]

jo den verar rätt het med, men skaten hur är den hållbarhetsmässigt? den väger trots allt nästan ett kilo mindre än jp’n. :S förutom att den är rätt ful så verkar det vara en rätt grymm bräda?

• dude

Medlem
    27 november, 2005 vid 17:14

Svar till:

Har en jp freestyle 2005(FWS) och jag tycker den är helt grym. Funkar kanon att ligga och blasta med. känns lätt i vattnet och enkel att få till mindre hopp med. Sen att den då också har potential hur grym man än blir är ju också najs, sen e den jävligt snygg också. Har inte hört något rykte om att jp skulle vara mindre hållbara än andra brädor, snarare tvärt om. Men det är ju skillnad i hållbarheten mellan pro och FWS.

[/ QUOTE ]

Det där var intressant, vad ÄR det för skillnad i hållbarhet mellan pro och FWS?

• dude

Medlem
    27 november, 2005 vid 17:18

Får ni tag på en F2 Compstyle från 2004 så är det ju en övergrym bräda för freestyle och som inte lär kosta lika mycket som 2005orna.

• bananen

Medlem
    27 november, 2005 vid 21:06

Jag tänkter köpa mig en RRD FSW 94 model ’06 så snart våren är här. Jag tänker inte argumentera för eller emot någon annan här, men….

… jag tänkte dra över till Polen och köpa den! Färjan kostar ca 600 SEK t.o.r. till Gdynia. Där kostar RRDn 7500 SEK ny istället för 11500 SEK på SP. Någon som är intresserad att hänga med? Färjan går från Karlskrona men det lönar sig nog rejält.

Skatta/tulla behöver man nog inte vara rädd för. Brädor på taket är nog en ganska vanlig syn…

Vad tror ni? laugh.gif

• herodude

Medlem
    27 november, 2005 vid 21:14

mja vet inte om jag pallar att följa med, men kan vara jäkligt intresserad av att köpa en ändå! du kan få en tusing extra för besväret. shocked.gif

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestyle planka -05?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.