Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyleamatörer….hur bra? vilken nivå?

• Freestyleamatörer….hur bra? vilken nivå?

Publicerad av zehlertz på 9 oktober, 2003 vid 17:28

Satt o funderade lite…

Antar att tricken som sätts i freestyle tricken inte sparas på listor?

Hade varit kul o veta lite vilken nivå amatörseglare ligger på i freestyle klassen…

Sen tänkte jag på proffsen… tänkte lite på frekvensen på tricken. Hur ofta sätts tricken…på ett ungefär?

En duktig seglare…klämmer han av 10/10 spocks som ingenting? medans en amatör sätter 2/10?

…nån som gått i samma tankar?

anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skywalker

Medlem
    9 oktober, 2003 vid 17:45

Har inget svar till dig, men jag går i samma tankar. När man tittar på filmer blir man ju grymt imponerad för man ser ju nästan bara uteslutande sekvenser där de sätter tricken….

• sebbe

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:07

beror lite från manöver till manöver men har man varit på maui så har man sett att även de bästa får käcka duktigt på hookipa.
    I freestyle, även på gamla trick som spock så är det inte ovaligt att se de bästa ramla, så jag skulle säga att de sätter 80-90%.
    När en ny trick kommer så är de nöjda om de sätter 50%

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:23

hur fan gör man en spock? det ser ju ut att vara hur körigt som helst!
    /Björna

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:30

Det är lite olika. Som spock är ett väldigt svårt trick att lära sig. Även när man lärt sig det är det rätt stor skillnad i olika förhållanden och segelstorlekar… Medans flakan är lättare att sätta med mindre antal lyckade försök. Då det är ett lättare trick när man kan det. Men det är ju lite avigare att komma på hur man ska göra… alla andra tricks görs ju med vinden så att säga och förvisso flakan oxå.

Klassen i amatör varierar väldigt men den är defnetivt på väg upp rejält. Med spockar och segeltrick. Många som kör amatör är duktiga i våg tycker jag.

S-77

• oscar

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 16:44

Kan du inte beskriva tricket med flakan. Är det att sticka ner nosen eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 06:18

Hade jag gjort det hade ju alla lärt sig det… Men om vi säger så här… man ska inte försöka hoppa upp mot vinden. Utan mer att man roterar upp mot vinden då man samtidigt faller av i vind i själva upphoppet…

S-77

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyleamatörer….hur bra? vilken nivå?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.