Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestylebräda!

• wind-lover

Medlem
    28 november, 2006 vid 20:39

Helt klart chilli F2 !!!!:grin: 😀 😀 😀 😀

• styret

Medlem
    28 november, 2006 vid 21:17

det där är väldigt hugget som stucket. Dom flesta brädor är ju bra. fanatic, JP, RRD, Tabou, F2, Mistral mfl är ju bra brädor, det gäller även frestylemodellerna. att folk rekomenderar vissa brädor väldigt mycket mer än andra är väl mest för att berättiga sitt köp för sej själv.
    dom flesta freestylebrädor ligger kring 100 liter och det är nog vad du ska ha. finns ju ofta en större variant kring 110 men om man inte väger lite mer eller vill köra otrolig lättvind/små segel är det nog 100 liter man ska köra på.

Så stirra dej inte blind på märket utan om du får ett bra erbjudande på nån rätt känd freestylebräda så lär den funka lika bra som vilken annan.

Så tror jag iallafall.

• pakke

Medlem
    29 november, 2006 vid 16:50
    styret wrote:
    det där är väldigt hugget som stucket. Dom flesta brädor är ju bra. fanatic, JP, RRD, Tabou, F2, Mistral mfl är ju bra brädor, det gäller även frestylemodellerna. att folk rekomenderar vissa brädor väldigt mycket mer än andra är väl mest för att berättiga sitt köp för sej själv.
    dom flesta freestylebrädor ligger kring 100 liter och det är nog vad du ska ha. finns ju ofta en större variant kring 110 men om man inte väger lite mer eller vill köra otrolig lättvind/små segel är det nog 100 liter man ska köra på.

Så stirra dej inte blind på märket utan om du får ett bra erbjudande på nån rätt känd freestylebräda så lär den funka lika bra som vilken annan.

Så tror jag iallafall.

finns inget att tillägga

• pelle_o

Medlem
    29 november, 2006 vid 22:41

Instämmer i föregående talares meningslösa yttrande:).

• drakglenn

Medlem
    30 november, 2006 vid 07:31

styret sammanfattade det hela bra, vill bara lägga till par saker.

Det händer mycket på Freestylebrädorna, min rekomendation är att köpa 04 eller nyare

En anna sak du bör reda ut är hur du kommer segla, Bara freestyle, eller rent av bränna runt mest för att testa nåt trick då och då, det är skillnad på brädorna och vissa märken är mer ”Freeridevänliga” en andra.

Sök på forumet så kommer du hitta många bra trådar i ämnet….

Lycka till

//Glenn

• nilseric

Medlem
    30 november, 2006 vid 17:44

ja jag hade nog tänkt första året å dra runt å bränna sedan försöka göra mer och mer trick hela tiden för man lär sej med tiden
    men syftet blir nog lite av freeride-freestyle som sagt

tackar för alla era tips:grin:

• donpedro

Medlem
    30 november, 2006 vid 19:48

Om du är ute efter en mer freeride/freestyle bräda skulle jag snarare rekomendera en freemove bräda ex naish vector eller nån större freestyle/wave. En ren freestyle bräda e oftast lite långsammare än en freemove.

• pelle_o

Medlem
    30 november, 2006 vid 20:09

Jag var i samma läge som du när jag skulle köpa ny storbräda, glida runt och hoppa lite. Jag blev emellertid med en 100liters JPfreestyle-05 och det blev ett lyft. Lättseglad och lättpoppad så nu har jag börjat att försöka lite freestyle:).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestylebräda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.