Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebrädetips?

• Freestylebrädetips?

Publicerad av prof-m på 8 juni, 2000 vid 17:59

Hej!
    Det borde ju finnas en hel del sk freestylebrbädor ute på vattnet. Jag skulle gärna mottaga lite erfarenheter angående hur brädorna lämpar sig för ren freestyle samt allmän freeriding. Ofta är det extremt skvalpigt där jag seglar och då kan det vara otrevligt med en bräda med låg nos (har haft en electric rock..). Om man som jag väger över 80 och seglar i Sthm med 5.7-6.7 så har jag efter att ha läst div suspekta tester kommit fram till att Score v104 eller Maxxride 62 är lämpliga. Kom igen med era erfarenheter..
    :)M

north-sails svarade 24 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 18:32

Den mest komplett brädan för trix: AHD King Style 99L
    Den eller Score v85 95L om man vill i huvudsak testa freestyle-trix.
    Men ärligt hur många segeldagar per år får du i 08 med 95-100 liter och max 6.7??

• prof-m

Medlem
    8 juni, 2000 vid 18:41

Självklart har jag redan en stor bräda…. Freestylebrädan skall vara en ren leksak..det är helt enkelt fruktansvärt kul att hoppa…så enkelt är det…tur att man är lättroad!!
    😉

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 20:03

Självklart, dum fråga från mig och då blir det enkelt: v85.

• fredrik-b

Medlem
    8 juni, 2000 vid 20:51

Jag skulle tipsa om en Mistral WaveSCore V88 (00) helt enkelt underbar bräda för svenska vatten(nytjackad). Har kört den med 5.3 vågsegel och vågor och plattvatten freestyle, en helt fantastiskt underbar bräda. Den fungerar till det mesta inom medelwave-freestyle
    Brädan känns viktlös i luften och har grymma avstamp i hoppen.
    Om man kör den med Goyas freestyle fena hos MFC tror jag. (maui fin company)
    en 26a så tycker jag den planar bättre och känns säkrare iom den trycker upp brädan mycket bättre. Den tappar lite i svängarna men den släpper inte som orginalfenan kan göra i höjdning med fett tryck i seglet.

Så tjacka en Mistral V88 och en goya freestyle fena 26 el 28 ( fenan finns hos >Sp<)
    om du skulle ha någon som helst fråga så tveka inte att maila=)

MVH
    Fredrik@hang-ten.com

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 06:16

Jag skulle rekommendera maxx 62 har en själv. Kör 6.2 och 32 cm fena vid ostabila förhållanden och 5.3 samt 23 cm fena när det brallar mer efter det går jag över till vågbrädan. Maxxen planar upp redan vid 5 m/s är otroligt lättsvängd och gillar du att hoppa, gör tricks som volcano, willy skipper osv är den perfekt.
    Själv har jag nästan aldrig lyckats med en 360 på min vågbräda men med maxxen gick det direkt samt rotationerna i luften går näst intill lika lätt som med vågisen.Däremot blir den stor vid kombinationen vågor och vind över 10 m/s som jag seglade i Varberg i onsdags.
    Köper du en maxx så kommer du inte att bli besviken och skaffa även en mindre fena 26-23 cm så blir den som en stor vågbräda.
    Har tyvär ingen erfarenhet av score-brädorna.
    mvh
    WAP

• linsurfer

Medlem
    9 juni, 2000 vid 12:52

RRD Twintip MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!

• north-sails

Medlem
    9 juni, 2000 vid 13:23

Tja!
    Om du är sugen på att testa en Maxxride 62 så kan du kontakta North Sails Test Center i Stockholm på 0702293007, Eller så kan du kolla in våran hemsida http://www.north-sails.com/testcenter. (Jag har även en SCORE 104 som du kan få prova om du är riktigt snäll).

MVH
    North Surfcenter Stockholm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebrädetips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.