Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestyleillken bräda skall man ha i freestyle?

• freestyleillken bräda skall man ha i freestyle?

Publicerad av anonym-anvandare på 30 oktober, 2005 vid 14:53

Det finns så monga freestyle brädor så man burjar ju undra lite nu.
    dom är korta eller så är dom allt från 60 till 68 breda, vart är bra att stanna?
    om man kör med segel 4,7-6.0

dude svarade 19 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 15:42

Go big om du satsar på trick annars kan du välja lite midnre för att få lite mer allroundbräda.

• ian

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 16:03

jee, håller med oscar, go big. kör själv tabous 110 liter med segel 4.7-6.0, har kört det med fyrnoll nån gång också, planar upp tidigt o gött o glider baklänges hur långt som helst. snurrar sjukt bra också. jeee, go big or go slalom (och tuffa pojkar kör inte slalom wink.gif )

• naish

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 16:46

Jag var i Pozo i en månad med min Playmate 115. Körde 3,6 på den och det funkade skit bra, bara man hade en kort fena. Köp stort och du kommer inte ångra dig!

• dude

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 17:04

Fy fan, körde du 115-liters i Pozo! Det trodde jag var förbi gränsen. Men där ser man, stor freestyle är vägen att gå för att lära sig plana baklänges och sätta spock, grubby, flaka och alla andra plattvattentrick som bygger på dessa.

Själv har jag en Compstyle 246 som jag bara kört några gånger men som planar på en hel del mer baklänges än den mindre JP Freestyle 93 som jag lärde mig Vulcan på. Compstylen är lite stor för att loopa med bara. Så när jag lärt mig lite mer av dom här plattvattentricken så blir det en lite mindre bräda för att kunna göra allt med. Men jag kanske behåller Compstylen som sommarbräda, vem vet, den är ju så lätt å köra med!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestyleillken bräda skall man ha i freestyle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.