Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Freestyletested i Boards majnummer
-
Jag körde med 21 original då det var drag i 6.2:an. Men det var lite dåligt lyft i den fenan då det är lite tveksamt. Då hade jag en 27cm freestylefena, en relativt smal rackare från Nortshore. Den hade beetydligt bättre lyft men jag tyckte att den sög fast lite för mycket då man hade fart och skulle tricka.
Däremot så fungerade 23cm Northshore Freestyleextreme (samma modell som originalet) betydligt mycket bättre. Det är ett bra val till din 6.3:a tror jag. Känslan är densamma men den ger lite bättre lyft för att få igång planingen./Staffan
-
Det var den jag funderade på…får nog bli en sån så småningom… Eller liknande, orginalfenan är bra, men lite liten till 6,3. kanske skulle investera i 19 & 23.
Du ska köra prolimit eller? isf e jag sugen på att höra hur dom funkar… -
De har kommit idag så om du väntar ett par blåsiga dagar så kan jag ge utlåtande.
/Staffan
-
Låter fint det. Torsdag kan bli nått kanske, det är student då för min kommun så det talar ju för vind…=)
Btw har du några bra tips på flakan? Jag har svårt att trycka ner nosen så det blir bara sidledskana, även om det blir lite bättre för varje försök. -
du behöver en flakanos. köp -04 eller ta fram sågen o karva fram ett par.
Glöm inte att fråga pappa om lov först. Så att du inte skär dig.
-
Att jag inte tänkte på det, jaja, det är väl bara att hosta upp…
Logga in för att svara.