Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle/våg eller renodlad våg

• Freestyle/våg eller renodlad våg

Publicerad av anonym-anvandare på 18 maj, 2005 vid 06:18

Freestyle/Wave eller Wavebräda?

Hur resonerar ni för körning på väst/sydkusten med 4,2-5,8 segel (vikt 86)?
    Kör en kombination av: bränner runt, letar hopp och vågrider. Är ingen fena på vågsegling, behärskar våra förhållanden ok men vill bli mycket bättre!

Skulle ni välja en Freestyle/Wave eller Wavebräda? (Max 6000:- kommer att spenderas)
    Följande alternativ finns:
    F2 Wave Guerilla, 87l
    Starboard Acid, 88l
    RRD freestyle/wave, 87l
    JP freestyle/wave, 91 l
    JP freestyle/wave, 84 l
    AHD Maui Force, 84l
    Ett par stycken något år äldre beggade traditionella vågisar (tyvärr hittar jag ingen WaveCult – den ska tydligen vara grym)

Ångesten börjar bli stor nu!! Typ som när man förr satt på tentan och insåg att man surfat för mycket eller som när man sitter på jobbet och börjar närma sig deadline och inser att man inte kommer att hinna ut i höststormarna!! smile.gif

culing svarade 19 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • zehlertz

Medlem
    18 maj, 2005 vid 08:22

kör du på en wave/freestyle så har du ju lite mer bredd o lite fetare akter att ha användning för när du inte har d perfeka skäret i vågen…o lite lättare att jibba tex.
    skulle du vilja köra frestyle så funkar dom ju perfekt till de också.

såg att den inte fanns med i listan men jag har en naish quest -03 som är helt i nyskick, som du kan få för 4500 inkl stroppar o fena!

skriver ba ra lite kort om den…men ring gärna så kan jag berätta mer varför jag tycker den passar dig bra!

Andreas //0736175810

• culing

Medlem
    18 maj, 2005 vid 11:18

Är man lite tyngre har man ofta roligare på en freestyle/wave, just för att man planar tidigare och kan hålla planingen lättare i bottomturns.
    Jag tycker att freestyle/wave är ett lite bortglömt koncept nu när alla bara pratar stubbys, FW är nog oftast det optimala för svenska förhållanden.
    Glöm inte RRD´s FW 90, Mistral Syncro 90 & 91, Fanatic Freewave 86 & 96, eller fjolårs Goya 85 som igentligen var på över 90 liter.
    Lycka till/ Pär

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle/våg eller renodlad våg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.