Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freracesegel?

• freracesegel?

Publicerad av anonym-anvandare på 21 maj, 2005 vid 20:26

Är intreserad av ett i storleken 10,5
    Vad har ni för synpunkter för på olika seglerna, de som interesenterar mig främst är:
    Gaastra GTX
    North Sails R-type
    Neilpryde V8
    Severne C2
    Kommentarer och testresultat vore interesant, de blir ju alla likvärdigt svindyra så då vill man ju i alla fall inte köppa på sig nåt skit.

getwet svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • imported_macts

Medlem
    21 maj, 2005 vid 21:01

Vilek typ av bräa ska du ha den till? Varför inte köpa fjolårsmdell av räservarianten av dessa segel billigt från nån tävlingstjomme…(obs inte helt nykter just nu…..)

• getwet

Medlem
    21 maj, 2005 vid 23:19

Jag klev på en V8 10.6 i år, istället för en 11.0 RS2:a som jag seglat slut på. Resultatet av det blev…….bättre bottendrag, lättare att rigga, känner en liten skillnad på det däringa absoluta lilla sista på toppfarten. Men jag tävlar inte så varför bry sig. Seglet känns mer förlåtande (läs att du kan missa en liten aning i riggningen, vilket inte går med fullbloden) Nu är jag kanske lite partisk…….men har provat massor med olika fabrikat och hamnar alltid till slut på Neil Pryde!
    Jag känner mig helt nöjd med min V8 10.6:a och kommer köra med den denna säsong och kanske tom nästa, det får räcka som betyg för min del.

• faster

Medlem
    22 maj, 2005 vid 05:44

Läs senaste engelska windsurf där dom testade freerace segel.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2005 vid 13:16

vad kör du för mast på 10,6an?

• getwet

Medlem
    24 maj, 2005 vid 05:51

NP 520 X7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA