Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fritidsresor
-
Fritidsresor
Publicerad av highway på 22 juni, 2004 vid 11:16Skall åka till Gran Canaria nästa onsdag och jag undrar lite hur kännsliga dom är med det här med 30 kilos vindsurfutrustning,, 1 bräda, 4 segel, 3 master och 1 bom klarar man 30 kilosgränsen med det tro resten kan man kanske ta i det vanliga bagaget..
Mvh
MAgnusanonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Du börjar nog närma dig 35 kilo med den uttrustningen…
Jag har klarat mig utan övervikt (eller utan att betala snarare) då jag haft bräda+4segel+2master+2bommar. resten i övrigt bagage. Men kompisar har fått pröjsa med samma mängd.
Välj rätt in-checknings disk
/adde
-
Johan!!
Gäst22 juni, 2004 vid 11:2230kg gränsen klarar du nog inte. Jag hade 1 bräda, bom, mast, 2 segel och en våtdräckt och det vägde runt 30 kg. Jag har dock ingen erfarenhet av Fritidsresors attityd till övervikt.
//Johan
-
Åkte till fuerte med fritidsresor, hade med 1 bräda, 2 segel + grejer. Betalade 800.-tor för allt, Dom vägde aldrig på landvetter, (för stort paket tror jag), utan bad mig köra bort sakerna till en annan inlämning där det bara var att lämna in det.
På vägen hem var dom dock görtjuriga i incheckningen på fuerte och ville ha extra betalt, dom fattade inte att jag betalat tor till fritids, men reseleitern var med och övertalade om att jag faktiskt redan pröjsat. -
min skit vagde 45kg, men bagen var sa stor att de bara fragade vad den vagde o da sa jag 30kg….det gar alltid det e bara att grina lite
-
Tackar,,, tror ni att jag behöver ha med mig 5.4:an för utan den kan jag även lämna 430 masten hemma..
Sen har jag ju hjul på bagen
-
Vi har alltid pröjsat 800. På landvetter var de som tokiga.
Men vi slängde dock ihop två i en så det blev 400 per person.
Sedan tog vi Greg allaways grejer med oss hem till varberg classic.
Han hade ytterligare 6 väskor stora som våra 2 kits bagage.
Men då hade vi flörtat in oss ordentligt med reseledartjejen. -
d e inte resebolaget som avgör va d kostar …de e flygbolaget som bestämmer priset.
men d flesta har ett specialspris för w-surf prylar.
så länge d inte överskrider 45kg (maxvikt för 1kolli)så ska d inte vara nångra större problem)
800 har jag också hört gbg-GC.när vi skulle åka t margarita hade vi 55 + 85kg surfprylar vilka dom ville ha 38,000kr för…
när dom sen fattade att d gällde w-surf ville dom ha 1200 per skalle. (då var d lufthansa).
samma bolag tog 4500 också till margarita för en kiteutrustning för att den inte räknades som surfgrejerutan som övervikt istället.Flygbolagen har inte så bra koll på d där…så d e bara o hoppas på lite tur vid incheckningen.
-
Jag sa till när jag bokade biljetten att jag skulle ha med surfprylar så jag har redan betalat 800:-
Får överväga om 5.4:an får förlja med
-
Seglade 5.4 en kväll förra veckan….men hade nog inte tagit den om jag åkte idag…
/Kamaaina
Logga in för att svara.