Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Frontbeslag boom

• kapten-k

Medlem
    11 september, 2011 vid 22:49

Har du ingen rörbockningsmaskin, så kan du fylla rören med sand och värma utsidan innan du bockar. Kanske man skulle bocka en bom i rostfritt rör, det hade varit kul, men tungt!
    Om nån skänker bort rör i grade 5 eller 9 titan så kan ni ju hojta!!!

• joth

Medlem
    12 september, 2011 vid 06:12

hehe, jag spåna faktiskt på metallrör. Det finns ju sjukt startka legeringar. Alex nämde en som det inte gick att borra hål i med vanligt metallborr. Och slår du med hammare på det med all kraft blir det inte ens en buckla.Och dessutom väldigt tunt, typ 1mm och lätt. Skulle bli den lättaste och starkaste bommen som någonsin gjorts. Men att få till det som rör och dessutom till rimliga pengar är nog omöjligt. Tydligen sjukt dyrt.

Jag chansar på att det jag åstadkom skall fungera. Men det ger sig när jag lagt några lager väv.

• joth

Medlem
    15 september, 2011 vid 07:25

Nu har jag laminerat bommen. Skall bli kul att kolla hur den håller. Skall bara låta den härda ett tag till.

Kladdigt jobb men jag hoppas det blir bra. Lite rädd att jag anv för mycket epoxi och för lite kolfiberväv. Hur som have lärorikt att jobba med detta.

• swe-496

Medlem
    15 september, 2011 vid 09:30

bilder?

• joth

Medlem
    15 september, 2011 vid 18:49

Så här blev det med ett beslag på.

Inte någon skönht kanske men verkar starkt. Har dragit och haft mig. Har inte testat det på en rigg ännu . Faran är väl att det bara snäpper av med ett stort crack… Får återkomma efter testsegling.

Borde hitta nån snyggare gummi eller tejp att klä det i. Alt slipa ner ojämnheter och glasera med nytt lager epoxi.

Själva beslaget lyckades jag fixa till från den knäckta bommen och det är inte särskillt bra. Fungerar detta så uppdaterar jag nog till ett Maui sails beslag senare. Nu har detta inte kostat så mycket men är detta något som fungerar kan jag rekommendera andra att göra likadant. Billigt sätt att få tillbaka sin favoritbom.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Frontbeslag boom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.