Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Frontroll då ?

• Frontroll då ?

Publicerad av psychonauten på 18 oktober, 2006 vid 08:41

Jag har en spärr i mitt huvud, jag kan inte kasta mig framåt 😐
    Backroll känns ju mycket mer naturligt, och det var absolut inga problem att lära sig på nårra tappra försök, men frammåt..

Så får man den där tappabalansenkänslan i hela kroppen och landar på huvudet eller ryggen.

Jag e inte ute efter att göra nån halvsnurr (Som skulle kallats 360 på wakeboard) men som av nån anledning går som frontroll i kitetermer trots att man inte rollar alls.. fattar inte det.

Men jag menar alltså en huvudstupa framåtvolt 🙂

Tips anyone ?

snygging svarade 18 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • snygging

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 09:18

Håll kiten kl 11,10.
    Dra kiten till klockan tolv och stanna den där, håll tätt på baren för att inte av misstag styra kiten.
    kasta dig snett framåt direkt efter upphoppet som om du skulle dyka snett fram, ingen risk att överrotera.
    Enklast att lära sig/prova sig fram i lättvind.
    Man kan säkert göra den på pop oxå men nog enklast med att göra ett litet fusk hopp.

Lite likt
    http://www.kitesurferen.dk/kite/?show=trix&cat=3&subtype=2&id=13
    men mer agressivt framåt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Frontroll då ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.