Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FTP servern är kanon
-
FTP servern är kanon
Publicerad av safesurfer på 9 december, 2002 vid 14:18Såg laird filmen det var fan det bästa jag har sett, grymm kvalitet också. Att se dessa vågor är nog av en adrenalin kick för mig.
Så tack ni som gjort det möjligt att ladda ner!
mr-pink svarade 21 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Fattar inte hur man laddar upp filmer, har en hel del godis. Förklara ordagrant hur man gör, pleeeease ;
-
Jag använder cuteFTP som ftp programm.
Gör en ny anslutning http://FTP.STEFFO.NU
kan använda “connection wizard” under menyn “file”. Om det funkar borde du få upp värddatorns kataloger i högra fönstret. Gå då till kataligen incoming och leta upp den fil du vill ladda upp i vänstra fönstret där dina kataloger finns. Sedan är det bara att dra och släppa de filer du fill skicka. -
Annars, om du använder Internet Explorer:
Öppna Utforskaren/Den här datorn, leta dig fram till filen/filerna som du vill ladda upp. Markera, högerklicka, välj kopiera. Öppna Internet Explorer, gå till FTPn, gå in i Upload, högerklicka välj Klistra In.
-
Om jag har ett FTP Wizard: vad ska det stå på:
Destination Name: ?
Host name: ?
User name: ?
Directory Path: ?Tacksam för svar, belöning = filmer
-
När jag laddar ner markerar jag filerna, håller fortfarande ner musknappen, drar till skrivbordet och släpper. Drag and drop, sen kopieras det ner. När man laddar upp är det bara att göra tvärtom. Markera filen från din egen dator, dra den till fönstret med FTP hemdisan (incoming) och släpp. Nu kopieras den upp. Enkelt, Bill Gates har tänkt ut det bra.
-
Destination Name = Ingen aning, testa tomt, funkar det itne fyll i vad som hälst.
Host Name = http://ftp.steffo.nu
User Name = anonymous
Password = din@e.mail
Directory Path: tomt
Got it??
-
Jag kan inte kolla Lairds video pga fel codec… Vilken version av IE kör ni?
-
Hä gick int’ ändå. Nu kommer jag att gråta mig till sömns…
Det är ju förresten en mpeg-fil och ingen .avi!? -
Det är en SVCD allså mpeg2. Kolla på download på vcdhelp.com efter en codec för svcd. T.ex. kan du ladda hem PowerDVD.
-
[link]www.divx-digest.com[/link]
Och så laddar du ner Nimo Codec Pack…
-
När det gäller SVCD kan du försöka ladda hem hur mycket codecs du vill. Det funkar ändå inte i Windows mediaplayer etc. Det enda som funkar är PowerDVD precis som Herr Anonym påstod.
-
Nej då! Jag kan köra den i media player har dock laddat hem ett codec det heter EMpgDec20. Kolla på doom9.net
-
Hur kan det komma sig att jag kollade på Laird-filmen i wmp igår då? Funkade kanon.
-
hehe, de e nästan en “smurf” på de inlägget Safesurfer!
Logga in för att svara.