Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ftp steffo långsam?

  • ola_p

    Medlem
    15 november, 2003 vid 19:46

    jag tankar just nu med 44KB/s å det får betraktas som helt ok…

  • nordgren

    Medlem
    15 november, 2003 vid 23:30

    Tss, allt under 500 k/sek är helt kasst.
    Men det kommer man ju tyvärr aldrig upp i på ftp:n frown.gif

  • ola_p

    Medlem
    16 november, 2003 vid 12:50

    Jaja, men…
    ADSL ger max 64 Kbyte/sek
    Bredband 10Mbit ger max 124Kbyte/sek

    Så då får jag lite nyfiket fråga vad du har får anslutning… Om du får upp 500K(byte)/sek…

  • nordgren

    Medlem
    16 november, 2003 vid 12:54

    Nej med 10 megabit får man max upp det i 1,24 Mb/s, alltså glömde du en nolla.
    Det är med 1 megabit lina dina siffror visar på.
    Du vet adsl ska vara 0,5megabit lina och jag har 10megabits lina.

    Det jag tankat i snabbast har legar på 1,19Mb/s max som jag har sett.

  • ola_p

    Medlem
    16 november, 2003 vid 12:57

    hoppsan… räknade snabbt på överslag i huvet å fick inte riktigt ihop det… (och adsl kan faktiskt med lite tur spruta på rätt bra d me… rekordet ligger på 1Mbyte/sek… smile.gif)

  • nordgren

    Medlem
    16 november, 2003 vid 12:59

    Då har du lyckats få din lina att gå på över 20ggr hastigheten?!

  • ola_p

    Medlem
    16 november, 2003 vid 16:12

    japp… smile.gif d va för typ ett halvår sen.. skulle tanka hem realplayer.. den började tanka på 75kb på en höft, sen steg hastigheten i höjden å jag hade 8,5mb hemma på dryga 10 sekunder…

  • nordgren

    Medlem
    16 november, 2003 vid 16:33

    Okej det var som rackarns. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2003 vid 20:08

    Jag ladda ner en massa surfdvd från DC med 300kb/s häromdagen. Alive och Alohaman och något till. Har inte hunnit kolla dom ännu…

  • andreas-t

    Medlem
    16 november, 2003 vid 20:35

    Det verkar råda allmän begreppsförvirring i denna tråd. Anledningen till förvirringen är att vissa pratar om MB/s och andra Mb/s. I det första fallet är det megabytes per sekund och i det andra fallet megabit per sekund. Överföringshastigheterna som man ser när man laddar ner filer brukar anges i Mbytes/s medan hastigheter för ADSL och bredband oftast anges i Mbit/s. Eftersom det går 8 bits på en byte, så stämmer Ola_P’s sammanställning i en av de tidigare inläggen alldeles utmärkt!

    /Andreas

  • nordgren

    Medlem
    16 november, 2003 vid 21:09

    Svar till:


    Det verkar råda allmän begreppsförvirring i denna tråd. Anledningen till förvirringen är att vissa pratar om MB/s och andra Mb/s. I det första fallet är det megabytes per sekund och i det andra fallet megabit per sekund. Överföringshastigheterna som man ser när man laddar ner filer brukar anges i Mbytes/s medan hastigheter för ADSL och bredband oftast anges i Mbit/s. Eftersom det går 8 bits på en byte, så stämmer Ola_P’s sammanställning i en av de tidigare inläggen alldeles utmärkt!

    /Andreas

    [/ QUOTE ]

    “””ADSL ger max 64 Kbyte/sek
    Bredband 10Mbit ger max 124Kbyte/sek
    “””
    Detta stämmer inte,
    Med en bredbandsvidd på 10Mbit så ges hösta bandbredd på 1,25Mb/s inget annat.
    Omvandlar man 10 megabit till megabyte så får man (10/8= 1,25) 1,25Mb/s, alltså 1,25 megabyte per sekund.
    Alltså hans påstående (som han senare också påpekade att han tänkte lite fel) var fel då han då syftade på 1MB/s lina, inte en 10MB/S lina.

    Så alltså får man bandbredden 125Kb/s med 1megabit linte och 1250Kb/s med en 10megabit lina.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2003 vid 21:59

    Vilken hub hittade du surffilmerna på??

  • andreas-t

    Medlem
    17 november, 2003 vid 08:36

    Ja, ja, visst har du rätt, jag läste lite snabbt, när jag läste igenom inläggen förut…

  • nordgren

    Medlem
    17 november, 2003 vid 13:14

    Ja det tycks vara återkommande i denna tråd. wink.gif
    Hehe nej men det är väll inte lätt alltid. tongue.gif

  • steffo

    Medlem
    17 november, 2003 vid 14:29

    Servern är ganska slö så är det flera som laddar ner så sjunker hastigheten rejält. Om du har en bra uppkoppling och är ensam så bör du komma upp i ca 8mbit/s.

    /Steffo

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ftp steffo långsam?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.