• fate

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 07:28

Jag har själv en Fuel 15 – 04 som jag har kört ett år ungefär, har dock byt nu till en bow och det är ju klart enklare att köra, tycker jag.

Annars så är fule en kite som har gått rykte om sig för att vara en bra kite som är hållbar.

Jag har desutom en 11 Fuel från 03 tillsalu om du är intresserad av en andra kite billigt. PM:a i såfall.

• rabe

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 13:21

Jaha vad är Fel 15 för en sorts kite då? c-kite?
    isf. vad är skillnaden på c-kite och bowkite?

tack så mkt

• fate

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 18:37

Fuel ska det vara om du syftade på det jag skrev…

Fuel är en c-kite. Skillnaden är att du har mer de-power på bowkiten.

Sedan om du inte har gjort det så bör du verkligen gå en kurs. Det kan spara dig och andra mycket smärta. Det kan också spara dig en hel del pengar, bättre att kracha deras kite istället för din egen.

• ninoh

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 19:14

fuel funkar helt klart det är en c-kite, men om det inte är pengar som hindrar dig så skulle jag säga att det klart är värt dom extra tusenlapparna att köpa en bowkite istället. jag har en switchblade 12a o kan köra i dom flesta vindarna med den och behöver inte känna mig rädd för att vara överiggad tack vare grym depower i draken. plus att jag trots allt är grön nybörjare, har kört ca 8-9 ggr. vet inte om det beror på draken men tycker att jag lärt mig ganska snabbt, likaså min polare som också kör switchblade 12. vill inte säga att dom e bättre än nåt annat utan tror att alla bows e bra att utvecklas på, speciellt i början. med hjälp av depowern känns det också lättare att få tryck vid hopp och den känns grymt stabil vid backrolls. mer än så har jag inte hunnit lära mig, men utvecklas för varje dag på vattnet. Har för 3 år sedan testat c-kites på en kurs och vet att jag inte skulle utvecklats lika snabbt om jag kört på en sån nu, främst tror jag det beror på att jag känner mke mer safe med min bow.. då den tappar all kraft bara genom att släppa bommen plus att det är mket lättare att ta alla vindbyar med en bra depower.

• patrikol

Medlem
    1 september, 2007 vid 07:47

@Rabe 408066 wrote:

Hej! Jag undrar om en Fuel 15 är en bra nybörjarkite.
    är den lättåkt?hållbar?:confused2:

takksamm för svar:wink:

Fungerar alldeles utmärkt som nybörjar kite bör du kunna få till ett mycket fördelaktigt pris dessutom, bara att köpa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.